Wednesday, August 6, 2008

pengisahan tiket yg memeningkan

salam sume!!

sebagai consequence result aku yg truk hrtuh,aku kene repeat 2 papers [pharma n microb]..amat kuciwa sbb dua2 subject tu percentage de 50++..adus..[percent lulus adelah 60 buat sape2 yg tak tau]..maka,exam dur stat 31st of august..adeh,tak raya lg la gamaknye tahun ni..puasa pon tak sempat

so,aku pon dgn sedu sedannye segera menelepon emirates airlines KL utk tukar tarikh balik..then ble aku tanye,derang kate seats utk august dah fully booked..lagi ah aku cuak + sedih + pening

pikir punye pikir,aku try la contact sume jenis airlines yg aku tau utk survey tiket baru..aku kol etihad [mahal nak mampus], SIA [pon mahal cam shipan], egyptair [penuh sbb org wat umrah..naseb bek gak..kalo tak sedih je balik naik egyptair], gulf [penuh],saudi,narita,JAL,qantas,british airways,thai..sume la aku kontek..bipolar gle la mood aku time tu jap maniac jap depress..naseb tak amik lithium

so,last2 aku jumpe gak airlines yg sudi terbangkan aku pulang ke tanah air tumpanganku tercinta..Qatar airways yg menawarkan byk seats kepadaku..maka aku pon tempah 12 seats sekaligus akibat bengang tak abes lg

so,alkisahnye,cerite aku ni same mcm cter abg israq 2 tahun lepas..tepakse beli tiket baru sbb tiket return yg asal tak dpt ditukar..

mule2nye aku ingat nak beli tiket one way..hargenye dekat2 3000 gak la..then aku tanye tiket return lak de kate 3500..dh alang2 main riban2,bek tambahkan je sket ratus2 tu..maka aku pon mengikutkan hawa nafsu membeli tiket return ke msia..kah2..sesukahatikusajebersikapdemikian..

so,kelmarin aku pon gi la ke jalan sultan ismail mencari pejabat qatar..oleh sebab aku bukan org KL dan tak bese jalan2 kat KL ni,maka aku mengabeskan mase dekat2 2 jam gak la berjalan sambil berzikir menikmati keindahan alam KL utk sampai ke pejabat terbabit..naik pening sume org aku tanye jalan termasuk pakcik2 arab yg penuh kat jalan sultan ismail tu

aku dh beli dh pon tiketnye..alhamdulillah..tq byk2 utk insan yg sanggup menolong aku dlm mencari 3000++ tu..tak terbayar jasa beliau..huhu

so,begini la kesimpulannye..24hb ogos [KL - cairo], 15hb september [cairo - KL], 7hb oktober [KL - cairo]

wahahahahahaha...yeye~raye kat msia~~

nampak tak tu?keh2..

on the way ke KL..aku sedih naik monorail sbb terbayang tak lame lagi kene naik metro lak..huhu..

menungkan kehijauan sepuas2nye sebelum menikmati kecokelatan tak lama lg

11 comments:

M.Affan Ns said...

hahahaha... cam junior2 sini la.. masing2 pakat balik raye kat msia walaupun kne dtg sini balik sbb kne durr thani~ duh~

Anonymous said...

Soo tahniah kerana berjaya memperoleh tiket akhirnya. Pernah gak terpikir dulu "kalau aku naik kapal kargo boleh tak agaknya... ataupun kapal laut kargo ke...."

Tahniah kerana menyebut tentang lithium. Nak soalan tu keluar ke nanti? Ok gak ek?

And selamat berjuang dalam exam nanti. Soalan mudah ke atas ko dan rakan2 seperjuangan ko.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

affan,dak2 mansoura pon wat camtuh ke?aih..dak2 ni..syarat nak wat cmtu perlulah dok 3 tahun kat mesir dlu..keh2..

otai besar,ye tahniah ke atas saye kerana berjaya dpt tiket..hehe..owh~saye tak kesah soklan ape yg kuar..asalkan Allah izinkan saye jawab dgn mudah dan tepat,itulah yg terbaiknye..

yosh~selamat berjuang kepada saye dan rakan2 secairo,ainshams,mansoura,tanta dll~

Amermeftah said...

Ingat perjanjian kite!

sehelai gtah ikat rambut
sekeping komik dik cerdas (shin chan) yg terbaru
sekampit kopi campuran cap hang tuah

Anonymous said...

cepatla balik cni bro!! dah xde orang nak kawat kaki utk hari merdeka neh..wahaha ~


tahniah dapat gak tiket..study leklok ye~ jgn riso,sy xkan bakar anda utk sebulan dua ni

Muhammad Warouq bin Qamar said...

abg akmal,insyaAllah akan saye usahakan..kalo tak dpt tige2,mungkin ade 2/3 dr sume items tu [sbb dik cerdas tu saye rs mcm susah nak dptkan je]

kak rem,jgn rsau..time hari merdeka tu aku mmg ade kat sane tp aku ade exam 31 ogos..so kawad la korg je..jgn ajak aku..keh2

bgs..jgn bakar aku utk 2 bulan ni..tme kasih

Anonymous said...

waahh dapat jugak raya kat msia ye wrq! :D

papepon, slamat berjaya dlm exam!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kak daya mmg sntiase support aku maka aku terharu..tq2..huhu

Anonymous said...

waruk...kaye gile ko...weh, kalo puan umah suh klua bln 9 ni, ko tlg la pindahkn brg2 aku letak dlm bilik acap...nnti aku blnje r 10 tokmiah...sewa umah aku byr time blk sane nnti...kalo bleh byr time bln 9 nnti, byr r dlu utk aku...x sedap aku b'tngguh lame2...gune r duit korg dlu...ok waruk, gud lak...doa byk2...ingt dian kt m'sia ni...

The Pamiesz® said...

aku nak mintak tolon ko hangkutkan hagah2 aku dpd mesia sebanyak seploh kilo bleh tak? ko bukan ade bawak pape pun balik sini kan? lagipun nanti ko nak raya kat mesia kan.. sian aku stok makan umah aku dah kholas nih.. ape aku nak makan raye ni.. ape aku nak makan dalam staun ni.. ko tak sian kat aku ke? hehehee

Muhammad Warouq bin Qamar said...

apis,kalo duit zakat dh masuk leh la aku nak tolong bayarkan..aku pon dh kekeringan duit dh angkara tiket ni..

pamie..10 kilo pebende?aku pon tak ckup nak bawak balik brg ni..hehe..kuih telinge keling ade r..nak?haha

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.