Sunday, August 2, 2009

Medan,Indonesia..[pekdahnye aku gi sane..]

salam sume!!

ni 1st time aku gi luar negara dengan tujuan berholidei dengan femili selepas berbelas2 tahun tidak berbuat demikian. indonesia pon jadi la.

so, dengan tambang yg murah air asia [10 ringgit], aku & mereke terbang ke Medan. tak sempat nak menguap dah sampai.

dipendekkan cerita, ape yang aku nilaikan, suasana kat sana adelah persis suasana mesir tetapi versi melayu. jalan raya kelam kabut, hon sesuka hati, lintas jalan dengan skill mesir, peniaga kuat menipu / mengapak, ade tramco! [angkut] dan banyak lg..tp yg bestnye kat sana kebanyakan orang lemah lembut dan yg paling penting, makanan sume sedap! walaupon sebodo mane pon rupe kedainye, makanan dia tetap terbaik. maka makaaaan je la keje aku. sate padang, nasi uduk, nasi padang, masakan minang, kedai makan batak [aku tak try la sbb sumenye ade babi], sup buntut, ayam penyet, & mcm2 lagi la kott..indomee pon bersepah2 lambang indonesia adelah tempat asal mee tersebut [tapi perasa kaldu bosan2 mcm kat mesir tu takde. yg ade sume best n rasa dia tak bodo mcm kat mesir. aku pakar menilai megi.]

n..tak terasa guna duit sbb nilai duit kecik..baju kat butik mahal2 pon kadang2 tu cume Rp 36,000 [RM 10]..terasa nak dok indonesia pulak walaupon aku sedar aku keturunan india  T_T

baik, silahkan nikmati fotonya ya pak~

********************************

GALERI ENGGAK PAK,..ENGGAK!! [APAHAL..?]

er..ok,aku tak batak langsung dgn air asia ye~mak bapak aku ajak begambar [nak cover takut amb* kutuk sbb amek gambar naik air asia mcm org 1st time naik kapal terbang]

tremco / angkut - kat mesir time nak berenti kite jerit "3la gambi yg asto!.." . kat indo lak,derang cakap "pinggir ya pak~" .maksudnye sama iaitu "berenti ketepi bole?.."

naik beca. [photo by ainaa]

danau toba. mmg lawa. terjaga rapi. ade sorang india mati lemas sehari lepas aku bermain2 di tasik terbabit.

mama & abah @ toba lake. zaman muda2 dlu tak bole nak bercamwhoring bersama seperti anak muda sekarang. maka suruh anak2 saja mengambilkan gambar.

aku tau, aku tido amat buruk. 6 jam perjalanan yg kurang selesa ke danau toba tak mengizinkan aku tido dengan sopan santun serta berhemah.

menghidang nasi padang. diorang hidang semua lauk yg ada. kalo tak sentuh, tak perlu bayar. makan bersila. menarik.

style budak2 4 flat. stadi tak kire masa. time holiday pon nak saiko stadi. serupa dgn seorang sahabat aku bernama amb* / amr*.

kedai sempoi2 mcmni pon masakan derang mmg kelasss~


lagi contoh kedai2 yg tak berapa nak ceria. tp hidangan sedap2 belaka. dan yg penting harganye murah guling2.

owh, adek 2nd last aku. moody lantaran kepenatan 3 hari bejalan tak henti2. aku nampak sedikit cool sebab dah lepas geram kat adik bongsu aku dengan menyepak2 beliau seadanya.

walaupon penat, kami berasa seronok. [ayat penutup karangan darjah 4 bertajuk "berkelah di tepi pantai bersama keluarga]

2 comments:

bujang sudin said...

eh ada gitar? (tibbeh)
memang class ah gambar buruk ko taim tido tuh. nt nak buat gak lawan sapa buruk lagi hahahaha
beli sane ke gitar? weh takda nak main futsal ke? ajak la aku ajak la hahahaha

p/s:aku tak pnah pi indon

Muhammad Warouq bin Qamar said...

bukan gitar aku,yep. gitar pakwe adik aku. ahaha. aku numpang je lambang takde gitar nak main. sedih sgguh. lalu aku mengusung gitar terbabit ke sane kemari tanpa jemu.

ok~aku takde hal je nak lawan muke sape buruk..kompem aku menang. ahaha..

futsal ade je..bak sni nmbor tepon ko. kalo ade main aku ajak ko. aku pon dah rindu gle nak tengok skill ko.

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.