Sunday, August 10, 2008

birthday mama ku

salam sume!!

tepat jam 12 mlm 9 ogos yg lepas,aku,kakak,abg bad [abg ipar],adik2 n abah wat surprise kat org yg paling kami syg,MAMA..

dh masuk 49 dh umur mama saye tp still steady n kuat [insyaAllah] walaupon kene makan chlorothiazide ngan atenolol stiap hari..

ptang sblum surprise tu,ktorg adek beradek gi PKNS shah alam gi beli kek n atur plan..mama ingat kitorg gi bank..keh2..so,kitorg call abah n stuju nak tong-tong duit maka membeli sebiji chocolate indulgence di Secret recipe..

mase sampai je umah,mama tgh dok kat hall dlm kepeningan lambang baru bgn tdo..make akak aku wat2 la sembang ngan mama sampai derang gi dapo n kesempatan itu digunakan utk aku,adik aku n abg bad utk sorokkan kek kat bilik pengantin [bilik wedding kakak aku] tingkat atas..oleh kerana takmo kek tu cair,maka aircond berlevel 16 degree celcius dipasang sekuat2nye dari petang sampai malam..

so,mlm tu kitorg wat surprise..mama tgh tdo kat sofa hall time tu..iqa [adek aku] tutup lampu n kitorg kejutkan mama..kitorg nyanyi lagu hepi besday dgn suara soprano..tak sedap..keh2..abah dgn konon romantiknye siap bwk sejambak bunga lg!haha..aduhai~pening melayan..maka,mama dgn sifat semulajadinye trus wat drama sedih + keterharuan [ade sket blur2 sbb ngantuk]..heh..kek tak abes sbb mama takleh makan sgt snanye akibat menjaga blood sugar level yg kian meningkat dewasa ini..so,lebihan kek yg byk itu kami jdkan sahur jua sarapan di hari esoknye

so,itu lah critenye..HAPPY 49th BIRTHDAY,MA!

GALERI HARI LAHIR BELIAU:

chocolate indulgence inside :)

mama,abah n iqa [mama peluk bunga yg abah bg..keh2..romantik di usia 50-an]

gambar ni takde kaitan ngan topik perbualan..saje letak sbb nombor plat de lawa..hehe.."WRQ"

4 comments:

Anonymous said...

salam...
jaga mak elok2 wrq...
redha Allah asalnye drpd dia gak...
tp x msti redha dia Allah redha kn?
-bais

Muhammad Warouq bin Qamar said...

insyaAllah bais..saye jg elok2..aljannatu tahta aqdaami ummahaat

Anonymous said...

beruntung makcik ade anak macam warouq~

hmm..mcm ckp abg israk,jaga la hati mak baik2..nk loyar buruk bole tp jgn melawan..haha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

btol2..naseb bek loya buruk bole..mmg feveret aku la meloya2 burok ngan mak aku..

sdih makcik ade anak macam wrq ni..tahpape tah

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.