Saturday, November 27, 2010

menjadi seperti kain buruk di dalam rumah terjelepuk begitu sahaja.




salam.

aku dah mule nak jadikan blog aku serupe catatan kehidupan pulak. tapi yg style pemalas punye. update cara sebulan sekali. tiap2 hari aku bukak blog sendiri sebenarnye tapi semata2 sebab nak tengok kat sidebar blog ruangan 'blog singgahan harian' tu. aku suke baca blog2 yg tesenarai semua kat situ. sume kawan2 aku je kat situ. mostly derang cerita2 pasal kehidupan, cerite2 mengarut yg derang alami hari2 dan pelbagai lagi perkara mengarut dan tak penting. buat aku terhibur. aku tak baca sangat bacaan berat macam blog2 politik atau perbincangan agama yg nak kene scroll >80 kali untuk abeskan. bukan aku tak baca langsung, aku jarang baca.

macam yg semua org yg kenal aku tau, aku seorang yg susah nak keluar rumah. kecuali: kelas, main bola, tengok bola kat ahwah, khairuzzaman beli ayam, dan kedai runcit tharwat. tu je la. makanye 80% waktu aku dalam setahun pengajian adelah dalam bilik MAIN KOMPUTER [kene caposlockkan siap2. kang kene bakar].

biasenye org nak ajak aku pegi makan pon susah. bukan sebab saving sangat. aku suke je makan2 cume aku malas nak keluar rumah. aku suke makanan kat rumah. sebab tu masa aku sekolah dulu aku target 1st sekali ciri2 yg wajib ade pada bini aku adelah dia mesti reti memasak. keh2. so ceritenye kalo takde orang masak kat rumah, instead of ikut natang alah Daud & Wawan gi makan luar, aku akan call kedai makan Shef bawah rumah aku suruh antarkan makanan ke rumah aku. kekerapan melampau sampai kalo aku call restoran Shef tu, samada Syed yg jawab atau Ammu Naser jawab fon, derang cume akan tanye "nak pizza ke crib hari ni, muhammad?". pehtu terus letak fon. derang dah tau aku mesti nak samada pizza ayam doh nipis cheese lebih dan taknak zaitun ataupon aku nak crib ayam mozarella tanpa capsicum. alamat aku derang dah hafal. yg peliknye, aku tak penah muak walaupon ngadap hampir hari2 sejak dok Sayeda ni.

erm~tp kadang2 aku ade jugak rasa nak makan luar. jarang perasaan mcm ni datang ok. Daud selalu ajak aku makan luar. aku besenye menolak. mendalah Daud ni pon satu. ade ke ajak aku makan TGI la, Chilli's la. ingat aku dak ppuan yg baru abes exam ke ajak makan bende2 mahal cenggitu. lul. Daud akan keluar makan TGI Friday dengan adek dia si Wawan tu pada tiap2 malam jumaat. menyambut hari Jumaat kate derang. sesekali derang ke Chilli's atau hard rock cafe. bende2 yg sekali makan 100 genih sorang. dalam kepala aku terus relatifkan kepada sehelai jersey. dah bole dapat sehelai baru dah tu. haha terus tak jadi. kekdahnye memang aku tak penah la makan TGI atau Chilli's atau Wagamama atau Planet of Africa jadah2 sume sampai sekarang. semoga Allah bukakan hati aku satu hari nanti. hehe.

em~kalo nak makan luar pon, tekak aku ngade2 ade bende2 specific je yg aku suke. dan ade kemungkinan aku akan pegi kalo diajak. contohnye GAD kt tahrir, Al-Emam kt sayeda, Pyramid kt kasrel ainy, restoran Sabe3 kt hayyu sabe3 [susunan mengikut kebarangkalian]. semua restoran boring dan tak standard la. ape barang kan. tp tu la dia yg aku suke. makanan2 yg biase aku order kat kedai2 tu:
GAD - makanan arab. aku akan order ape yg Ustawat ajar aku makan kat situ masa mule2 dulu: foul samnah, kentang goreng sepinggan, telur mata kerbau 2 bijik, tokmiyyah sepinggan, sos banyak2, teh susu, dan roti sebekas. harge: lebih kurg LE15 sorg

AL-Emam - daging2 bakar. Daud yg ajar aku makan sini mule2 dulu. biasenye kitorg akan order: rusuk kambing bakar setengah kilo, kabab kambing setengah kilo, ayam setengah ekor, kentang goreng 2 pinggan, tummiyah (krim bawang putih), baba ghanoug, tohinah, roti 2 bekas. total harge lebih kurang LE 160 (kalo bahagi 3 org sorg LE50 lebih la)

Pyramid - sandwich2 dan nasik. ni mcm2 bende aku bole order sebab sume bende aku dah try. tapi biasenye aku order wagbah miki (suku ekor ayam bakar, nasik, roti, tummiyah, coleslaw, air tin, kentang goreng) harge wagbah miki LE 15. berbaloi kan? tp sebenarnye harge kedai makan pyramid ni mcm aram kenaikannye sejak 2005. mase aku tahun 1 dlu, ape2 nasik hargenye LE7.50 je. sekarang dah jadi LE14. inflasi kekdahnye.

restoran Sabe3 - nasik2 asia. tiapkali aku pegi aku order: nasik goreng daging merah, tomyam ayam, telur dadar. argh. terliur tibe2. tomyam dia memang sedap setakat ni. dan aku rekomen korang try tomyam udang. Iwan ade order haritu, aku rasa2 dan terbukti puas ati. badjet duit utk restoran ni: LE 15.

dah jadi macam review kedai2 makan pulak post kali ni. mule2 nak cerite pasal aku jarang le;uar rumah je. last2 jadi camni. kesal.

dah la ye. aku penat. pagi ni kononnye rajin la sket nak pegi tuisyen. sekali aku sampai2 center tengok2 lengang. aku dah syak sesuatu. rupenye Dr Ashraf Zaki tak sehat. syafahullah la kekdahnye ye. aku cepat2 balik sebab tak sabar2 nak sambung TIDO dan berangan [terpakse dicapslockkan sekali lagi. demi keselamatan]. oh, lupe pulak nak kabor satu dunia yg aku baru abes exam round ke tiga sejeri haritu. baca bagai nak rak jugak la. sekali alhamdulillah soalan keluar hydrocephalus & brain abscess. lebih tanye kepada classification, stages, & treatments. lega dah abes satu lagi round. next week bukak buku baru la nampaknye. bak kate paan, tahun 6 kene serius sket. tp bakar tetap bakar. lul.

k, semua. selamat ye. kepada yg beli borang dan sign, mudah2an cita2 jadi AJKT/presiden tu termakbul la ye. amin~ lul. bye.

kantoi berseorangan di situ.


Teh susu@ahwah bawah rumah. match Milan vs Auxerre.


set wajib@GAD, syare' Fuad.


Nifah Doni, Kabab Doni@Al-Emam.


Wawan@kedai pool bawah rumah


Daud juga. nampak mcm bekas student harvard.


aku noob. jangan risau.


Wa'dulhaq-Alfawwaz@match day 2, menang 6-4. sampai sekarang lutut & ankle aku belum sembuh. isk..tapi takpe, aku puas.

17 comments:

Cik Mas said...

woi!teh susu camtu ghoman?tak ubah mcm coke je.pergh hebat teh tarik malaysia ;p

Muhammad Warouq bin Qamar said...

teh susu tu belum kacau. susu n teh dia terasing mcm 2 lapis. cool kan? keh2. lepas kacau ghomen eh sebijik la mcm teh susu biase. cumenye lebih smooth sebab susunye diblend kasi berbuih haluuuusss

Cik Mas said...

aiseh br nak kata teh tarik mamak kat malaysia lg hebat.haha. okla camtu nampak gaya mmg teh susu mesir lg hebat la kn

Anonymous said...

ahaha. ye betol. teh tarik mamak boring la dari kecik mnum. hehe. ni amende ni sembang pasal teh kat sni. tak kene topik langsung tahu? haha

-MNS

Cik Mas said...

aku mmg selalu off topic bila komen entry kau.haha :D
eh ni dh mcm bebalas komen wallpost kat fesbuk plak ni.dah2 jgn balas lg.hahaha

Abdul Munir Sanusi said...

muda-muda tak sosial apa barang, bhai!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

gua memang sia2kan masa juda gua cikmun. tp at least gua dah sampai joden,beb. lu? ahahaha. gua tggu ni bhai

Lady NK said...

hahaha..silap la kau dah bgtau..sile bawak ye kami2 ke kedai2 ni nnti..wawawa (akak nak makan rack of lamb mcm kat dlm tv cite masak2 omputeh tuuuuuuuu)

Muhammad Warouq bin Qamar said...

dont worry, dah siap2 masuk tentatif. pasal bil, kalo duit JAIS dah masuk insyaAllah in the house la ye. pastu ready la utk badan panas2 malamtu sebab kambeng overloaded. keh2

Eng Einy said...

woha tetibe plak If Only ade masuk list singgahan harian kat tepi tu kan..naseb la belog x best langsung , ikot mood je nk hapdet

haha planet africa , TGI sume tu takat makan stahun skali bole r, harga dah sama dgn carpet..rituh xnk ikot membe ajak p africa sbb nk save duet beli carpet, tp smpai skang x beli2 lg

Muhammad Warouq bin Qamar said...

barbarasolis, dah lama kot If Only ade kat tepi tu. antara terawal la. baru ko perasan skrg jadahnye,ok? papepon sile bangge la sebab aku suke baca blog ko.

ala, korg kan suke selebret makan kaw2 punye. tu kan cara dak ppuan medic enjoy. heh. ko target nak beli karpet ape sampai tak terbeli2 tu? kapet sutera ke ape? kapet biase murah kot

Eng Einy said...

ala carpet yg bulu2 best tu..yg bila dok tenggelam..dua ratos lebih . mahal lah tu. dua kali makan TGI

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala, beli saree bole takkan tak bole beli karpet. khes2.

iwan said...

Aku sangat suka ungkapan kau dalam 2 bait sebelum gambar Ambe tuh. haha.

Tom Yam udang tu jugak.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

wahahaha. ayat perlian tu. khes2. menusuk tu.

tomyam udang terbaikkk

bekas ahli beit nko said...

bang naz.. yg ko cakap set wajib kat gad tu.. benda kaler ijau tu termasuk ke?? sungguh aku kagum ngan beliau.. sampai tahap wajib tuh.. tak buleh berpisah..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ade yg sambut awal muharam dengan selipar kat muke ni kang

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.