Tuesday, November 2, 2010

air dicincang tak akan putus.



selamat petang.

hari ni aku ade mood sikit nak bercakap. aku baru balik dari sekolah ni. penat toksah cakap la.part paling menyampah bile balik sekolah adelah part jalan kaki ke rumah. biasenye sepanjang jalan tu aku terpakse abeskan 5 buah lagu Charice Pempengco secara tartil dan tahqiq. bersabar dan tenang walaupon penat. tambahan pula, hari ni hari aku masak. maka, biasenye aku selitkan maki-makian juga. mcm2 jenis binatang disebutkan.

aku singgah Khairuzzaman tadi. beli ayam, kentang, susu dina farm, minyak masak, cili hijau, NuCreama dan topup. aku ternampak satu kumpulan budak2 lelaki sekolah yg umur sekitar baru baligh sedang bergaduh. aku berenti kejap tengok2. terhibur betul aku. rs macam tengok cerite Crows Zero. budak2 ni rosak betul la. tapi takleh celen orang malaysia gado la. lagi best. macam syaitan. tak caye cube tengok ni sample free aku kasik: klik sini utk video berjudul "mampos la mak engkau..eh, mampos la bapak engkau!!"

sampai Khairuzzaman, aku cucuk HSBC kot2 ade ong tibe2 ade duit. namun tiada. sambil teresak2 depan ATM aku ternampak sorang makcik tolak trolley. dalam trolley ade beras. aku buat donno je sebab takde bende yg best utk aku amek port. tapi sekilas dia lalu sebelah aku, aku terus terpana sebab tenampak ade budak umur sekitar 9 bulan kat celah2 beras tengah tido. anak dia rupenye. bile budak tu berbunyik je mak dia tepuk2 beras belakang anak dia kasik empuk sikit. baby sambung tido. aku gagal memberikan reaksi mase tu. kaget tengok perangai arab yg serba kreatif.

alang2 jalan khairuzzaman tadi aku sempat pusing2 kat Saad Zaghloul kejap. saje nak tengok2. rupenye petang2 memang penuh manusia kat kawasan tu. macam2 jenis barang jual tepi2 jalan. macam pasar malam rasanye. ikan ade, daging, ayam idop, sayo2, barang2 plastik, utensil2 dapo, alat tulis, baju dalam, baju luar, stokin, spek, minyak wangi, ubat gegat, sume ade jual. aku ade gak terasa nak beli garfu sebab rumah aku memang tak penah ade garfu. sedih bukan? tp tengok2 beg duit ade sekeping 5 genih je teros batalkan niat baik aku. mampus la sana pakai sudu gak la makan megi pon. kah2 [ngok, susah gle nak makan megi gune sudu ok]

saad zaghloul petang2


sambil2 jalan tu, tenampak jalan kecik tepi metro terus teringat zaman tahun 1 dulu main bola ramai2 dengan senior semua kat situ. dari batch abg Salman tahun 6 sampai la batch aku tahun 1 sume main sekali sama2. best sungguh mengingat waktu2 tu. dan yg paling bestnye, waktu tu amb* pon main bola same. haha. ajaib2.

akhernye aku sampai rumah dah. kene pikir nak masak ni yg aku bengis ni. boring betol la. tapi atas dasar kasih sayang terhadap rakan2 serumah yg takde bertepi, aku masak la jua. aku stress la tiapkali turn aku. aku dah la bizi banyak bende lain nak buat seperti main game, tengok charice pempengco kat youtube, sms awek dan sebagainye. pening la. pening. budak2 ni kang dekat2 maghrib ni start la merengek-rengek lapar. haih. manje betol. lol padahal aku pon same je time hari2 org len masak.

oh buat pengetahuan semua, aku dah nak start rajin2 sket belajar ye. baru plan nak start bukan dah start ye. dah lambat, aku tau. jangan maki aku tapi nak buat camane. kesedaran baru datang ni ha. sampai aku tengok patient kat kelas tuisyen Dr Acap Zaki kelmarin pon dah pandai medic ni aku sentap ni. siap dia lak kasik briefing ringkas sebelum aku letak stethoscope atas dada dia. "hena howa da makan bita3el A1..hatesma3 sout gamid..wa hena ba2ah [dia tunjuk apex], hatesma3 click (ejection click)..bsur3ah.." aku tebeliak sambil tutup gigi dengan tangan ekspresi tekejut ni aku tambah je kasi sedap cerite. watafah, pakcik ni power! aku pon terus auscultate dengan penuh rasa kehambaan. aku nak belajar banyak2 lagi kat sini sebelum abes. at least bile aku cek patient time kerje nanti aku akan buat dengan penuh keyakinan. hnsss. hnsss. hnss..

selamat menyambut musim sejuk kepada semua. [lol, aku nampak budak2 baru dah semangat dah pakai baju sejuk walaupon tengahari masih amat lah panas. ok la, ok la. husnuzon, derang demam. kang ade plak yg sound kang.] dan salam aidil adha. kene ucap awal2 sebab kompem aku tak update punye sampai disember. bye2!~ :))) [cute kan? mcm nak kene sepak]


GALERI ASALKAN UPDATE SUDAH:

rak buku baru. beli kat yaser. dah 6 tahun baru ade satu rak buku besar ni. ape macam?


awek baru. namenye Dell-iyana.


bau kambeng merata2 sekarang ni. terasa betul musim aji dah dekat.


budak2 kelas aku. sekor depan aku ni siap baca sokkabar time dokte tengah bebel kat depan.


D-iyana. awek lama dan lama dan lama dan lama2nye. tahniah dah grad~saye bangge ok!



baru aku sedar post ni takde kaitan dengan tajuk post.

11 comments:

Abdul Munir Sanusi said...

haram jadah lu ni. aku ngok gambar pun dah takde kena mengena. naas aku tak baca satu-satu. keh keh

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kes2.. aku pening nak pk2 lame nak buh tajuk ape. ape telintas je la,mun. bejaya gak gua buat lu terlintas.

Haru said...

antara taktik menyuruh pembaca baca sampai habis adalah letak tajuk yang macam berkaitan maka pembaca yang innocent akan baca sampai hujungnye untuk mengkaitkan tajuk dengan isi.


nice post, btw.

rammmu said...

gambar rak tu nk mintak pelempang ?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

atiqah, aku tau dah taktik ni akan berjaya. kes2. innocent la kirenye ko ni. bagos.

tq singgah~ :)

Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh eh. ok pe gambar rak tu. kene la censored sket. kang nampak semangat medik sangat lak tayang2 mcm baru masuk int medicine. keh2.

Lady NK said...

wah..semenjak bile ade awek baru tu..hehe..tatau ponnnnnn

Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh eh eh? beli kat malaysia la weh. apsal ko tak tau lak.

Cik Mas said...

woi2, apesal kau ckp natang ni :))) mntk penyepak plak?ni aku terasa ni,aku salu buat natang tu!
tu tandanye aku senyum banyak2 dgn ikhlas lah,kau kena paham. (haha tiba2 emo.marah ni marah! ;p )

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha. ko lak nak marah jadahannye. kalo dak ppuan buat takpe la aku kasik maap. kalo laki buat kene tengok tempat la. kalo buat tp tak nampak comel memang harus disepak.

ko emo2 ni nak mntak kene maki ke ape? haha

Cik Mas said...

hahaha takdelah,saje nk tnjuk comel kat blog kau ni ha.[haha prngai vodo]

kalau kau takde org nk tlg sepak meh aku sepakkan..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.