Monday, March 17, 2008

bait muslim alex..menarik2..

salam sume!!

em~jumaat lepas aku dgn sukarela gi alex walaupon tak rela mulanye..sumenye atas urusan kerja PERUBATAN..mmg aku tanak gi sbb aku still bz dgn Kyle XY [hehe..],tp atas sbb2 tak munasabah,aku gi la jugak even aku tau bende ni akan menyakitkan bdn aku dan merugikan waktu rehat jumaat aku =) [tekaan aku tepat..mmg saket bdn naik tremco dgn seat yg tak sedap]

so,kat alex snanye ade pelancaran bait muslim [kalo sape yg tak tau,sile bertanye ok~]..so,kat sane abg ilham [senior thn 6] sbagai pengerusi bait muslim menerangkan dgn detail ape itu bait muslim..bg tanggapan ramai,bait muslim bertindak sebagai 'Match Maker'..tp snanye bait muslim bukan skadar itu malah matlamatnye jauh lg meluas..kamon people,jgn pk sempit..ok?

bg setengah2 pihak,bende ni nmpak tak penting..tp snanye kalo kite betol2 faham dan btol2 menggunakan kebaikan bait muslim ni,faedah de byk..[nak tau lagi lanjut sile tanye abg ilham..hehe]..n bg setengah2 pihak len lak,bende ni nampak tak releven dan takde rasional ditubuhkan..tp pecayelah,bait muslim mampu membantu dr byk aspek especially hal2 perkahwinan antara pelajar kita..dan tidak mustahil jgk bait muslim mmpu mencegah seseorg dari dipanggil ANDARTU atau ANTERTU [does it apply for TERUNA?] dikalangan pelajar medic..

so~byk gak bende aku belajar dr mendengar penjelasan abg ilham hrtuh..

sape nak terima bait muslim,aku sokong..sape tanak terima,sukati la korg..

mak kate, "jgn kawin sblom abes belajar.."
aku kate, "ape kaitan kawin dengan belajar?"

galeri ke alex:


acap ngan apis terase 'impak' aura akhawat di depan seraye tersandar..


para 'malaikat'..[kalo aku kene marah sbb amik gambar ni aku tatau la nak kate ape..]


seorg yg bukan malaikat [obviously]..mcm baru kuar penjara je rupe..


jalan raya di alex sebelah laut..nice2..

5 comments:

sinar_islami said...

apa la impaknya sgt akhawat tu sampai nk kena bersandar..huhu..

ejard said...

tringat ms naik tremco g al-fayoum..bapak perit..

hoihh askar melayu

Anonymous said...

sape yg duk blkg akhawat tu,die rase la keimpakkan akhawat tu...sbb tu t'sandar...heheh

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hah..mmg impak yg sgt BESAR..akhawat mesir yg unik..mempunyai aura SUPERRRRR..

ijat..aku gi fayyoum dlu naik bas..so,aku tatau la peritnye cmne gi naik tremco..sian ko..naseb bdn la..

Farah Nazneen said...

ahahaha...

smgt! bagus2, teruskan usaha~

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.