Sunday, November 15, 2009

gelagat orang mesir menang 2-0 lawan algeria tapi still kene lawan play-off rabu ni namun berpesta macam dah menang world cup.

salam sume!!

semalam aku plan tak nak join arab tengok bola kat ahwah disebabkan oleh aku agak penat balik match futsal Liga Kaherah [FC Al Fawwaz vs Kaherah Dragon FC]. aku straight balik rumah. tekejut gak aku bila lalu sebelah ahwah, tengok arab dah bekumpul ramai2 2jam sebelum match lagi. sume dah duduk tercongok tengok skrin besar yang belom tunjuk apa2 lagi tu. jalan raya lak lengang sebab sume orang mesir nak tengok bola.

1st half Mesir vs Algeria aku cuma tengok kat rumah je sebab nak tengok friendly match brazil vs england & argentina vs spain skali. tibe, 2nd half apest ajak aku gi ahwah. tak tahan nak tengok gelagat orang mesir kot. kitorang pon pegi la. bapak la, ramai nak mampus orang kat ahwah. aku ngan apest cuma dapat bediri kat tempat parking kereta je. naseb baik ahwah Sa'id Halawah ni pasang skrin besar malam tadi.

buat sape yg tak tau,mesir kene menang 3-0 at least untuk layak terus ke World Cup South
Africa nanti. tapi kalo menang 2-0,mesir kene rematch dengan Algeria semula kat Sudan [faham
x ni?]

semangat x semangat depa ni. kereta pon depa sanggup cat bendera mesir. kalo kat malaysia agak2 sanggup ke?


kisahnye,minit ke 3 lagi Emad Zaki dah buat gol dah untuk Mesir. gile bising la arab melolong,jerit2 bile gol tu. aku yang tengah tengok cerita August Rush mase tu dalam bilik pon boleh terganggu. kuat tak kuat derang jerit sampai dalam bilik aku bole dengar.

Mesir kekal 1-0 je kat depan sampai minit abes masa 90 minit. masa tambahan 6 minit ref kasik. arab mesir dah jerit "Ya Rabb, Ya Rabb" ramai2 dah mase tu. last2 minit 94 tu Mesir berjaya gak buat gol hasil short cross & header. gile ngko. mau tak bergegar tanah mase tu arab bertempik. panjat bas, hon2, nyanyi2 tu pekara biase la. siap ade yg sujud atas jalan raya lagi.

kesudahannya, menang 2-0 pastu tepaksa main play-off kat Sudan rabu ni. teringin jugak nak tengok Mesir dalam world cup. harap2 menang la kot.

GALERI MASR! MASR!

suasana lepas wisel penamat. korang tengok je la camane ummat manusia ni bersorak. yang kat atas bumbung bas tu yang best tu. mase ni derang tengah mencarut ramai2 kat Algeria "Gaza'er, k*su*ik..Gaza'er,k*su*ik" [makna dia kalo nak tau,kene biasa lepak ahwah la. mcm2 mencarut boleh dipelajari]



ni sebilangan kecil yg ade kat ahwah semalam ok. sori gambar tak clear sangat sebab guna kamera henset cabuk.











p/s: bila la malaysia nak semangat macam ni..oh,jap. ade2. kelantan FC punya penyokong. hoho.

7 comments:

Abdul Munir Sanusi said...

gila havoc mesir...gua respect lah. joden tak mcm ni.

apapun, gua mmg menharapkan mesir mara ke world cup. nanti abu terika sumbat gol boleh dia tunjuk baju palestin. gempak weyh.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

tu la. stakat ni abou trika dengan kanoute je la kot yang berani tnjuk baju palestin lepas score. ke ade lg? gua pon harap mesir masuk world cup. at least negara ke 2 gua ade gak dlm world cup. kalo nak harap msia,mmg kene tggu player bermutu macam lu la main cik mun. tapi apekandaya,lu dah memilih jalan utk menjadi seorang dokte bukan football player..aiseh. hehe

Neo Rantissi said...

weh, sejam setengah aku stucked dlm tramco smlm, jalan jam nk mampos!!! mmg arab betul lah! hahaha

The Pamiesz® said...

takkan takde yang bakor kusi ahwah tu kot?haha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aik,camane bole sangkut jam lak jenal? bukan jalan raya lengang ke time match kelmarin?

pamie,kalo mesior kalah baru la ade bakar2 kerusi mcm final piala malaysia. haha

Abdul Munir Sanusi said...

tu pasal..kalau ada minor degree dah lama aku amek sains sukan. tapi nak buat mcm mana?


bapak gua suruh dtg joden belajar medik

Neo Rantissi said...

dah aku naik tramco lepas mesir menang, jam tahap dewa punya, suka suki mak bapak dia buat bulat tgh highway nari2, hahaha

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.