Sunday, February 10, 2008

abes cter jepon tanda abes cuti,..jom balik skola!

salam!!

huhu..nanges sbb tak puas cuti la..n byk lagi cter jepun yg aku tak abes ulangkaji akibat byk keje len yg nak dibuat..

tp aku berpuas ati gak kerane di minggu terakhir cuti hrtuh,aku sempat mengabeskan beberape drama jepun dan menjadikan koleksi cter jepon yg aku tgk jadi 36..antara yg smpat aku tgk:

-iryu 2 :

jln cter iryu / team medical dragon #2 ni agak menarik..asada ryutarou @ cardiotoracic surgeon bertangan sgt power ni kene tukar hospital dari meishin ke hospital berdekatan akibat politik dalaman jahat yg memang berdasarkan realiti hospital2 di jepun..di tempat baru,asada membina team baru yg same mantap dgn team sebelumnye dan pada akhir episod,asada berjaya menggabungkan kedua2 teamnye menjadi team medical dragon yg mmg naga nak mampus..

apapepon,iryu 1 lebih membuatkan aku terhibur..[ske gle kat arase sensei @ anaesthetist yg dahsyat]

-summer snow :


crite ni mmg best lagi2 buat sape yg suke tgk kisah org yg setia tak tentu arah..aku tgk cter ni secare marathon dgn ijat ngan mando sambil berguling2..ijat tak puas ati sbb awek dlm citer ni comel sgt.."lawanye engkau~~~" bak kate ijat berulang2 kali..awek dlm cter ni belakon jugak dlm cter muvi 'Wasabi' yg berbahasa perancis..senang cter,sape yg minat cter2 mcm taiyou no uta,sekai chushin de ai wo sakebu,ngan 1 liter of tears bole la tgk cter ni dgn tabah..

-yamada taro monogatari :


cter ni lak berdasarkan manga..kisah yamada (nino) yg sgt miskin tp hensem nak mampus la kononnye dan diminati seganap manusia ppuan n even laki pon..tp kat skola,org salah anggap yg de ni org kaye n anak raja..padahal miskinnye de ni sampai tahap nampak duit 1 yen pon trus cium duit tu sambil keriangan..awek dlm cter ni minat kat yamada ni asalnye sbb de ingat yamada ni kaye n putera raja..bodo sungguh ppuan mcmni..tp last2 de best gak ending..



ha..tu la sume cter2 yg aku sempat abeskan dlm seminggu..mmg tak sempat nak tgk cter2 len..tp takpe la..slow2 la cari mase selagi blom exam final..heh..

5 comments:

Farah Nazneen said...

kagum2.

rupe2nyeh ko pon ade masa nk tgk crite2 bersiri sebegini~

cuti taun nih aku hanya berjaya tgk 3 ke 4 buah muvi & abeskan 1 novel...kecewa dgn diri sdiri...

xpe2~ aku akan usaha lg!! hahaha

oho~ Jat dh jumpe awek baru nampaknyeh...kah kah kah
[naseb ler jumpe tepi jln jer so xleh nk borak lama2]

ejard said...

hirosue ryoko...asal ko da kawen???

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ha~tu la..aku pon kian kesal dgn keadaan aku..prestasi aku merosot..besenye aku leh abeskan lebih dari 4 cerite besiri dlm seminggu..tp apekandaya..byk bende len nak wat..huhu

aah,ijat dh gle nagn ryoko hirosue..aih~mando pon lebih kuang je..aku je yg maintain..muahaha..

ha,tu la kak naneng,,jupe kejap sgt hrtuh..ko pon mcm tekejar2 nak g mane tah..kalo tak,leh la aku belanje mnum ke ape..hehe

jat~naseb bdn la jat..ko survey2 la joden tu..mane tau ade melayu yg muke supe dgn ryoko ke..

Farah Nazneen said...

aku terkejar2 sbb:
1) Azah tgh tunggu aku
2) kitorg nk pegi sarafah [alih2 die tutup la plak~ siot btol!]
3) lps g sarafah, nak pegi ma3rad la plak [tujuan asal aku kembali ke Cairo setelah berada kat Mansoura yg aman damai]
4) xkn la aku nk ajak korg skali pegi ma3rad supaya dpt makan french fries yg amat2 la sedap di sana ;P

anyways, konon la ko nk blanje minum...blanje Juhayna Mix ke? haha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..adeh..juhayna mix pon ok la krenye tuh..

bsgnye korg dtg jauh2 sbb nak g ma3rad..aku dh 2 tahun tak gi..haha..truk sgt dh rs 'cinta buku' aku ni

ha~kitorg pon baru je kuar dari sarafah time tuh..naseb la kan..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.