Wednesday, June 18, 2008

aku suke mesir di pagi hari~

salam sume!!

ade la dekat 2 minggu tak hapdet..ni sume salah microb kerana memaksa aku utk tidak mengadap pc terlalu lame..haih~

ade khabaran best dan ade khabaran tak best..yg bestnye exam bertulis dh abes~~weehuu..[ape jenis sorakan ni?tak macho langsung] dan yg tak bestnye,exam microb rs cam sengal2 ubi dan aku terkial2 menjawabnye..huhu T_T sdih2..[amb*,paan,apest,kak rem,daud,iwan,apis dll sukati korg la tanak caya sudah..]

sebagai modal hapdet kalini,aku nak menceritakan suasana mesir dipagi hari..

di musim exam aku mmg jd morning person..aku tdo pas asar sampai dekat2 kul 1 pagi pastu stay up tekedek2 baca buku kat umah apest sampai la sang suria menjengah tetingkap bilik..sumpah bosan time ni sbb takde sape nak ajak sembang..11 org yg besenye bising kat umah tu [6 ahli umah + 5 ahli undangan] tdo belaka..kalo ade pon,ajud je la yg jaga sbb tgh begayut kat tepon..[pekenalkan,sape yg tak kenal,ade ahli baru dlm family kami..name de aizuddin..aku panggil de ajud..de adik kak daing yg sambung stadi medic kat ainshams selepas ditransfer dari medic pakistan]



so,ble pas subuh,aku akan kuar gi dok lepak2 stadi atau berangan [lebih pada berangan snanye] sorg2 kat ahwah depan ma3had ta3awun..ahwah ni mmg ahwah feveret aku..aku gi sehari mau jugak 3 4 kali..dan yg paling best skali gi waktu pagi pas subuh..ape yg aku dpt pagi2?KETENANGAN~~keh2..serius..mesir di pagi hari adelah feveret aku sbb org mesir tak ramai [faktor utama] n sejuk je cuaca..sdp sungguh..yg kedengaran burung berkicauan dan semilir nil yg berhembus [mati la ketepi] dan suara Ali [pekeje ahwah] yg syif keje de sampai kul 7 pg..

maka aku pon duduk sorg2,mnum syai bihaleb/helba bihaleb/cappuccino/ape2 je la sebagai teman menikmati keindahan mesir tanpa manusia..haih la tenangnye otak~

pastu ble dh masuk kul 7,org dh stat ramai..tp kalo jumaat,sampai kul 8 lebih pon sunyi lg..ble org dh stat ramai,aku pon angkat kaki maka balik umah sbb suasana dh tak best..aku pon singgah McB [Basyandi],beli makanan sesandwish dua dan balik tdo..

sape nak join aku pg2,meh le..aku ade je kat ahwah tu pg2..kte mnum same2,sembang2 hal semasa,hal *kh*w*t [keh2] dll hal2 yg menjadi masalah ummat islam kini..nak sembang medic pon bole tp lg bagus kalo nak sembang medic,gi cari amb*

GALERI KICAUAN BURUNG:


sejuk je [walaupon ni musim panas]


sheikh aly youssef street yg lengang..mmg aku suke


sume arab sedang tdo..kuda shj yg gagah bekerja di awal pagi


sheikh aly youssef street dari beranda bilik aku


takde yg lebih indah dari menikmati syai bihaleb bersama parasit di pg hari




yay~~written exams dh abes~~2 mnggu lg nak balik msia~~yay~~~

15 comments:

Eng Einy said...

sengal2 ubi tu cemane warouq? adekah maknenye rase mcm jawab exam sambil makan ubi lenyek? wah! senang la kalo cenggitu kan?kan?mmm...cemerlang lg la nmpk gayenye kali ni..keh2


ni lah salah seorang ' manusia jadian' yg berjaga di kala malam dan membuta di kala petang..jgn risau,anda byk geng sbnarnye..


mesir memg indah di waktu pagi..sbb sume org arab x bangun tdo lg..hahak

Farah Nazneen said...

wah2~ rajinnyeh warouq kuar pagi2 demi mencari ketenangan...respek2.

anyways, tahniah dh habes written.
kitorg tinggal lagi satu subjek: microb! siot btol quarter finals ni aku de exam. sedey3

haha...

take care!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh?aku taip 'ubi' ke dlm post?lah..aku bese 'sengal2 ubi/sengal2 udang' time becakap je..tak sangke tertaip skali dlm post..keh2..aku pon tatau ape maksud sebenar sengal2 ubi tu..cume mcm lebih sedap digabungkan bersama

owh?aku ade ramai geng rupenye?slama ni aku rs cm takde geng sbb dak2 umah apest sume tdo songsang ngan aku [padahal aku yg songsang]


kak naneng,try la kuar umah pas subuh..sonok~~tenang je..

tahniah tu saye amik stengah je la ek..sbb separuh lagi tu rs mcm takziah je sbb exam susah~~..huhu T_T..go kak naneng!!tggal microb je!![microb pon susah~~huhu]

quarter final!!ku bersama dutch!!

Anonymous said...

aku taknak komen pasal ketenangan stadi mahupun kebolehan menjawab exam dan perkara-perkara sewaktu ngan de.

aku cuma nak kata :
ko backstabbb~ aaa apsal balik Msia~ sampai ati ko tinggalkan aku kat seberang dunia sementara ko balik berjumpa kengkawan dulu~

*tersedu-sedu kat bucu bilik*

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala nadia..tenang2..kan aku dh kate aku balik tahun ni..lgpon aku balik ni bukannye sempat pon reunion ngan dak2 tuh..nnti la kte reunion bedua je..keh2..bole je bertiga kalo ko nak bwk pakwe skali..

Nadia Nor said...

ko nak aku bwk pakwe yg manekah?

eh jap.

sejak bile aku ada pakwe?

(masih jelesss ko blk Msiaaa)

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..yg ko tak balek tu kenape?syg sgt ko kat US tuh..aih~pulanglah..

elele..takde pakwe konon~huh!

Nadia Nor said...

haah sayang gle kat US nih. nak ikut kempen Barack Obama jadik presiden itam US pertama. aku ahli kempen bahagian kampus aku kalo ko nak tau.

keeepalehotakkk.

aku takde sape nak sapot balik, aku bukan under tajaan memana scholarship ke loan ke. lagipun aku kena amek klas time ni, kalo tak aku grad lambat.

(rasanya dah pnah bagitau.)

pasal pakwe.
ade laa tu sesape pnah bawak cite pape nih...nak kata ko yang menabur fitnah, takleh pecaye sebab ko manusia terhormat di mata aku...ade laa tu orang len...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

go barrack obama!![pejuangan demi same2 berbangse itam]

ala,ko kan kaya..balik je la..ok2,aku faham..sile la stadi sesungguh time aku bersuke ria di malaysia nnti..nnti aku uploadkan gambar utk ko ok?keh2..

haha..ade la sumber2 yg bole dipercayai pasal kisah pakwe ko..yahaha..sonoknye dgr

Anonymous said...

wei.. balik m'sia contact aku.. free nnt aku jumpa ko..hehehe

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala ko tu..ye ye je..kalo berani turun shah alam la

Anonymous said...

ala.. jgn cabar..
ader masa free aku try dtg la...
dah lamer x kutuk ko depan2 kan.. hehehe..
asyik dlm frenster je.. hope pas ni x terlepas la peluang aku..hahaha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku mmg jenis kebal kutukan malahan aku mmg ske kutuk diri sendiri..cume ko je tak tahan dikutuk je kang..keh2..kte tgk sape yg tensi dlu nnti..hehe

Eng Einy said...

amboih2...ni pe jadah sembang pasal a*kh*wa* kat ahwah ni?

x abes2 isu derg nk mengutuk kaum kite..adoila~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

a*kh*wa* tu sbnarnye adelah askhuwai..name member aku..jgn la tuduh2 kak rem~hehe..manade bende kitorg nak sembang pasal akhawat pon..citer2 best dh takde time ni

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.