Sunday, June 29, 2008

4 hari ke hussein..

salam sume!!

malamni aku kurang bz sket..maka aku nak mengepost kesah aku menyopping [lebih kepada menemankan manusia bershopping snanye]..minggu lepas 4 kali aku ke hussein [petaling street versi mesir]..sumenye aku pergi atas dasar menjadi musyrif [teman berjalan especially utk ppuan yg takleh kuar sendiri malam2]..n sumenye aku temankan dak2 dari mansoura..

dan 2 hari terakhir,aku temankan sekumpulan datin yg terkenal dgn gelaran 'shopaholic' bg aku..keh2..derang adelah kak daya,kak naneng,kak mofed,dan kak yue..

derang nak bejalan malam sbb katenye siang2 panas..mmg puteri lilin dak2 ni..keh2..maka,derang mntak apest temankan derang..unfortunately,apest ade misi len pada waktu tersebut..baginda kene pusing seluruh mesir utk mencari kitab2 rare yg dipesan oleh ayahanda baginda [adelah dekat 20 kitab aku tgk listnye..maka misinye agak mustahil]..so,baginda mencari ganti sape2 yg bole bwkkan set2 datin ni gi jalan kat hussein..kene lak time baginda mencari mangse tu aku ade bersama baginda..so,de memerintahkan aku memangku tugas tersebut..so,aku pon rela hati je gi wat tanpa byk bunyi [padahal berpuluh2 kali gak la aku tolak..keh2]


beliau tensi memikirkan misi mustahilnye yg masih belom selesai

so,aku sendiri memilih izwan isa utk bersama2 pada malam tersbut..surprisingly,best pulak jalan2 ngan depa2 ni..bukan ape,dh la derang belanje makan,then derang siap jd consultants dlm bab2 membeli barang utk aku ngan iwan bawak balik msia..set2 datin ni mmg pro gle la dlm bab2 memilih brg ni..respect btol~so,sape2 nak nasihat dlm membeli barang2 perhiasan,sile la dptkan nasihat dari pakar2 seperti mereke..



em~5 hati lg nak balik msia..yay~~~

GALERI SHOPPING SPREE:


kak daya dan kak naneng sedang membargain sesuatu..aku ngan izwan takkan faham ape yg mereke cube beli..hanye mampu mengikut


grabbed from kak daya's fotopages [kak mofed & kak daya dalam kedai koka]


antara tasbih2 koka yg diborong datin mofed..kesemuanye bernilai stengah ribu genih..utk meniaga katenye


dihujung2 sesi menyopping [kak yue tiada di dalam gambar]
*p/s: naneng,power x aku alter gamba kontro ni?keh2..*



mari pulang~~mari pulang~~~ohh..malaysia~~


12 comments:

Anonymous said...

ha.ha.ha~

kalo dah namenye pompan..memg sopink x hengat dunia..papepon respek sama itu kak day ,kak mufid,kak nanen, n kak yue..dah 3 taon dok mesir pon semangat sopink nk balik mesia still membara.heh.


eh bro! sy konpius ae ngn gambar last tuh..how come enta bole jd sama tinggi ngn kak nanen? ngahahhaa..^_^

sufi carode said...
This comment has been removed by the author.
sufi carode said...

warouq,patutnya aku yg jd musyrip datin2 tu...tp sbb diorg segan ngan aku(takut aku marah sbb byk sgt shopping),diorg mintak kau ngan apes jd..haha

ejard said...

hoh...ko pendek lg dr farah warouq?

klu ak mintak maap la..xdpt nak join..sakit pinggang ma jln lama2

[ taicho ] said...

haha,nanen..gamba kontro y bjaya di 'dekontro' kn =P

serius bm y teruk

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kak rem~derang ni mane kenal erti penat nyopping [walaupon muke derang mlmtu dh ngantuk gaban dh..keh2]

kak naneng pakai high heels kot..tu de tinggi [ye la~ye la~naneng mmg tggi..aiyo~]

ko ni yan~lenkali ko kene ikut same..keh2..tp ko kene belajar erti kesabaran dlm bab2 ngikut org ppuan nyopping ni..hehe

jat,jgn la kutuk aku..malu seh..hah~snanye elok tau jalan2 nyopping ngan derang ni..esalok utk exercise pinggang..ko kene try,jat..

kak paan,snanye malas nak alter gambar tuh..nak boh yg ori je..tp nnti byk sgt lak mulut org..nak stapler je rs..keh2..maka saye pon mendekontrokan la..[BM yg truk?saye ke?huhu~]

Farah Nazneen said...

mmg terharu la wit warouq & iwan mlm tu yg mmg tabah teman kitorg~ siap join kitorg shopping lg! naseb baek gak si iwan beli gelang koka tu...tau2 je dia tetibe nk blk. ade la gak sumthing utk mak dia. haha

anyways, aku tgk aritu cm warouq lg tinggi, gamba tu setelah di'dekontro'kan...warouq jd pendek lak. sian beliau~ hahaha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

serius best..keh2..at least aku ade la bende nak bawak balik msia..tq utk kak naneng n len2 sbb bg cdgn2 yg bernas..hehe..n gelang koka tu aku ske gle~[aku dpt yg kaler biru~keh2..cop awal2]

mase mendekontrokan gambar ni aku dh malas nak pk saiz ketinggian..tp aku rs lebih kuang je dgn gambar asal..naneng mmg tggi!!aarghh~~

Anonymous said...

ngehehe kasi can la kat ko nak yg warna biru~ layan jer. hehe org tu nak bagi awek tersayang kan~~~ haha

ceh wrq, smpat ko mengcandid satu gamba. [ntah2 byk lagi~ haha]

okke thanks wrq n iwan. len kali leh blanje korg lagi. kalo murah rezeki~~~~~ kami amat berpuas hati dgn khidmat korg yg x byk ngomel itu. arigatou! :D

yan [carode]~ alaaa lgi ko marah, lagi banyak kitorg beli! x takuttttttt~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

keh2..yan kene fire~~

ok2,lenkali belanje lg k..pasni aku kompem mintak berger..hrtuh tak mntak sbb aku kenyang..hehe..

aku tak byk ngomel sbb dh bese jalan nyopping ngan ppuan..lebih kurang je sume..[adik beradik aku ppuan kan~]

wahaha..gambar candid tu byk je lagi snanye..wat simpanan..keh2

tq bg gelang biru~~lawa2..

Nadia Nor said...

ko saje kan letak baris terakhir tu? kan kan?

aku benci ko~

(separuh ati je benci~ tu pun kejap lagi abes laa benci ni~ jangan risau ye wak~ ihikz)

((...menaip ayat di atas ni agak geli gak rupenye.))

Muhammad Warouq bin Qamar said...

*direct punch ke idong nadia tanpe belas*

haha..jgn rsau ye wak~saye tak amik ati pon kalo awak marah~makin wat saye nak gelak ade la..keh2..

nad,mari pulang~~~hahaha

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.