Wednesday, October 28, 2009

barbeku [mcmane ejanye ni?]

salam sume!!

ni minggu lepas punye cerita ni. dah basi. namun ku ingin aplotkan jua gambar2 supaya tak membazir dimamah usia internal memory PC aku.

seramai hampir 30 orang [ke lebih?] memeriahkan atap rumah ustat Wat & kak Niah dengan arang2, besi2, daging, ayam, aiges [singkatan air gas namun sebenarnye tak perlu], gitar2, coleslaw, kentang goreng dll.

kehadiran amat memberangsangkan walaupon ade segelintir yang hanya datang untuk teransangkan diri sorang2 lambang tak buat keje dan makan sahaja. haha. what the fork sungguh tak memberi komitmen. tapi sebenarnye takpe, tenaga2 pengipas daging sudah cukup ramai sebenarnye. mungkin juga mereka menjaga kebersihan tak mahu baju berbau asap.

ok, aku letak gambar sikit.


GALERI BBQ DI BUMBUNG RUMAH YANG TERULUNG.



dalam usaha menyalakan bara sebelum matahari terbenam.


Head Chef pada malam tersebut. segala kerja pemeraman daging dan ayam adelah inisiatif mulia beliau. orang lain sume tak reti.


di sana kelihatan MrLearner dan abg far giat menjaga ayam agar tak hangus.


ayam2 seksi.


arepudin tak ketinggalan mengambil shift menjaga ayam



petaijeruk juga adelah penyumbang tenaga besar sepanjang usaha2 membakar daging kambing. kelihatan beliau sedang menyadur daging2 tersebut dengan madu lebah asli.

mamat dan ayep juga. [ayep, gambar tak jelas sangat.]

haziq & haikal. khidmat cara masakan tanah besar cina oleh haziq tidak kami sia2kan.


hah. dagingnye beberape keping je atas dapo tu. tapi yang jaganye adela 7 orang. betapa pentingnye peranan daging kambing tersebut kepada kami.


teringat aku kat sorang ustat rumah selangor dlu2. dia cube buat lawak namun tak berhasil. aku cakap ,"panasnye makanan ni.."
jawab ustat tu, "bese la..masak dengan api.."


jangan ingat nasik kangkang je yang wujud. kambing bakar kangkang pon ada.


sesi menjamah. Tuan rumah kelihatan amat gembira.

tekantoi main PSP. ingatkan aku gelap so orang tak nampak.

5 comments:

The Pamiesz® said...

weh.. nak sikit kambeng kangkang!

Eng Einy said...

hahaha muka org tak bersalah!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hoho. tak bole pamie. kang ko jd pak turut aku lak kang. susah bini ko nnti. ahaha.

rem,cacat gle muke aku kalo terkantoi. cenggitu rupenye.haha.

Eng Einy said...

tolong r ajak lenkali..tolong r!!

kalo x ajak pon tolong r hantar cket kat umah ni..hahahah;p

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala, ni pon nak kene ajak ke..datang je la bawak pinggan. haha.

aku dengar harini ade akhrawat yg buat BBQ gak..tbe2 najib dtg umah aku nak pinjam tempat bakar bbq tu. ade akhrawat nak pinjam dengarnye. ntah2 ko kan?

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.