Wednesday, October 28, 2009

petang itu di nadi zinhum

salam sume!

ahad yang lepas telah menjadi saksi kebejatan akhlak dan syakhsiah seorang pakcik pejabat padang bola cairo U yang obese itu. sape yang penah berurusan dengan pejabat sukan cairo U pasti mengenali pakcik VVIP tersebut [very very irritating person]. pendirian beliau, pergilah meninggal dengan 'customer always right'. suke2 hati nak cancelkan padang yang kitorang tempah seminggu sebelum itu atas alasan maintenance padang. sekurang2nya telefon la dulu bagitau. lepas tu marah2 kitorang pulak. mengundang maki pelbagai pihak betul sikap seperti itu.

lantas kami menjalanlan boikot padang cairo U. mungkin hanye sementara. tp tak kesah la asalkan hati kami yang terguris ini berasa lega.

padang cairo U. pasir. tak berbentuk petak. agak mahal jugak. tambah pulak pakcik pejabat yang haramjadah.



sebagai ganti, aku dan sebatangklobot menempah court futsal di nadi Zinhum. courtnye cantik, binaannya kemas, padang berbentuk segi empat [padang cairo berbentuk poligon tak sekata yang bodo dan berpasir], dan pakcik pejabatnya yang tak obese serta tak menyakitkan hati.


tp...ade pulak arab mangkok gi songlap dompet aku time aku tengah main. dompet aku yg burok tu pon nak dirembatnye, mengapakah? dia tak tau ke tu dompet budak JAIS? pasti lah tak berape berduit di dalamnya. mase tu aku tengah main bola sambil main henset, pastu tibe2 kredit aku abes maka aku berlari2 anak la untuk mengambil kad topup yang berada di dalam dompet. tau2 je dompet aku dah hilang. berpusing2 aku keliling nadi zinhum tu dengan muke kekurangan kasih sayang mencari dompet. akhirnye aku jumpe terdampar di atas tanah tepi court. duit2 kat dalam kompem2 la takde kan. redhakan je la. naseb baik kad HSBC aku tak hilang. kalo tak, mati malnutrisi la aku setahun.

papepon, aku aplot la gambar2 kat nadi zinhum ni. kredit gambar2 ni semua untuk fotografer Saiful Amr* Mat Rasid a.k.a Amb* dan ditouch-up sket oleh aku.


GALERI BOO PAKCIK PADANG CAIRO YANG TAHPAPE. BOLEH BLAH LA WEH DENGAN PADANG BURUK KO. AHAHAHA [tajuk bole ade gelak ke?]

abg far dan bola nike barunye. sampai2 mesir terus beli. oh,kasut adinova juga baru.


sharp shooter kaherah. harapan banjar berkasut oren. semangat chelsea takkan pudar.


timbalan presiden PERUBATAN. walaupon acap isa kelihatan ringan, tp merupakan pertahan kental yg pantas dan mampu menjaringkan gol. oh, baju bahrain baru beli semasa transit di bahrain tempoh hari.


daud sulaiman. rembatan volley kaki kirinya yang menggegarkan tiang gol takkan aku lupakan.


sebatangklobot. ahli bola tua kaherah yang tegar. bermula career sebagai seorang keeper. develop menjadi pemian tengah yang semakin ketara dewasa ini.


petaijeruk. jarang miss game mingguan. sense of football beliau semakin meningkat dari semasa ke semasa. centerback yang setia.

si biji kopi. no comment. hanye seorang fan barca yang tegar.


walaupon mengalami masalah ligament di lutut kanan sejak beberape tahun, tapi rembatan orang tanjung malim ini masih berbisa. sedang dalam usaha mendevelop keupayaan kaki kiri bagi menggantikan kaki kanan yang cedera.


supersupersenior yang tak asing lagi bagi kaki2 tua kaherah. abg hidir. sentuhannya tetap berbisa.


MrLearner. penyokong juventus. kecil tp lincah persis giovinco.

supersupersenior munir. walaupon duduk jauh di ARMA, tp kerap turun ke sayeda bersama2 bersuka ria di padang. menyukai rembatan jarak jauh.

daud sulaiman dengan senapang kontotnye yang bernama julia. si biji kopi dan abg far sedang membincangkan hal bola sepak La Liga ataupon serie A mungkin. [gua syak natang dua ekor kat luar pagar tu yang rembat dompet gua]


pikai. bakal manjadi seorang ayah. namun komitmen terhadap ukhuwah dan bola sepak ternyata tak pernah padam. defensive midfielder yang cekap.


bamede saparwan. supersenior yang amat sinonim dengan bola sepak. meminati manchester united dan england. ingin merasa kekejangan usus dan vagal shock yang dahsyat, boleh la cuba tahan rembatan beliau menggunakan perut.

komitmen tu, komitmen.



12 comments:

Abdul Munir Sanusi said...

komitmen apa bro?

lu jgn jiwang lebih atas padang

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hahaha. ade la komitmen yg perlu dilakukan. kah2.

gua saje je nak jadi gol keeper sebab banyak sket mase bole jiwang. ahaha. jgn shot gua. gua tak salah

Pokcik Obese said...

dompet anda ghaib?-sumpahan pakcik obese...

Eng Einy said...

blah laa waruk!!~~

atas padang pon buley layan tunang..ahahahahaha jiwang tahap nenek kebayan

The Pamiesz® said...

apepun aku tetap menyokong orang yang sangat penuh komitmen seperti warouq. beliau sangat patut disanjungi kerana komitmen yang tak pernah pudar. kohkohkohkoh

Muhammad Warouq bin Qamar said...
This comment has been removed by the author.
Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh. tu aku SMS ayah aku la weh. haha. *bohong* sukati korg betol nak menyalahkan aku berjiwang ye? ai~kesian btol aku. takpe. nenek kebayan pon nenek kebayan la rem oi. haha.

pamie, ko saje je kan nak jek2 aku. nak wat camane. bende len aku susah nak bg komitmen. yg ni je aku telebih usaha sket. kohkohkoh [gelak style ko]

cis pakcik obese. nyah ko dari sni!! haha

Eng Einy said...

abg naz..ape cer pakcik obese cairo u tu? xkn la gado cket pon terus nk boikot padnag merah?


aaa~~ tensen r nadi zinhum ..senarnye kiteorg nk main basket kat ctu tp mudir cakap tempat tu hanya utk lelaki..what the hampeh?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

pakcik tu mmg dah berzaman2 dah asek buat perangai dgn orang melayu. dari aku tahun 2 dlu lagi rsnye. dah la besalah cancelkan tempahan kitorg suke2 ati,pastu marah2 kitorg plak. mane tak gado. hah. terus pindah main kat zinhum lak. lg best.

haha. what the farm. tp snanye bagus jugak korg tak main kat zinhum tu. sbb kat stu mcm agak bahaya la aku rs. budak2 remaja dan belia lelaki arab ramai situ. buatnye korg kene kacau kang ke, x pon kene klepet dompet mcm aku ke x pasal2 je.

ape jd dgn port korg main basketball kat arma tu?

bujang sudin said...

wah waruk takkan la main bola 2 jam kejap je dah ada orang tu rindu. wahaha

aku rasa padang baru ni menyebabkan kita kena rembat dengan berhati2 dan masing2 makin tajam. takut bola terkeluar dowh. nak panjat takut hilang burung puyuh lg

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha. rindu bukan kire mase yep. datang dan pergi. [haha wtforzabarca]

btol2. aku rs padang baru ni btol2 menguji cara kite main la. rembat kene tajam. kalo tak memang tepakse meletakkan burung puyuh pada risiko ketika memanjat.lol burung puyoh. mcm haram.

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.