Saturday, April 12, 2008

piala warden ARMA 12/04/08

salam sume!!

aku br je balik dari ARMA angkara menyertai pertandingan futsal piala warden tadi..penat sgt sebab berjemur sepanjang hari..

snanye tak cadang pon nak hantar wakil PERUBATAN utk join sebab sume bz nak exam n bz nak mampus dgn hal2 len..tapi tbe2 malam td ustaz dari ARMA kol aku..de mintak jugak PERUBATAN hantar 2 team sebagai team jemputan..so,dlm kul 10.30 mlm tu aku trus kol kaki2 bola..mangse pertama sudah pastinye muhammad farhan salleh..de ni ssh sket nak tolak kalo aku ajak men bola..pastu aku kol mat sheikh ibrahim utk aku nobatkan sebagai goalkeeper..then kol nipah utk dptkan khidmat defender termantap PERUBATAN sepanjang zaman..pastu aku terus melilau merata2 tempat utk cari pemain2 lain yg tak bz..kre tangkap muat je la mlmtu..

last2 dpt la..

1)mat [goalkeeper]
2)nipah [defender]
3)acap [defender]
4)abg asle [stopper]
5)abg mede [defending mid]
6)paan [striking mid]
7)abg daus [mid]
8)wrq [left striker]
9)abg zul [right striker]

naseb bek dpt wat team gak..walaupon tak sempat nak wat 2 team,tapi satu pon kire ok..aku x tau kenape,tp team yg kalini mmg sedap gile..sume leh wat interaction yg best..

1st game menang 3-0 ..start2 game je aku dh rs sedap sbb bejaye wat score utk leading awal..pastu abg mede lak score dari pecubaan agak jauh..pastu gol ke-3 lak,bermula dari larian solo acap isa,dibantu oleh paan dan disudahkan oleh aku

2nd game menang 2-1..dh lead 2-0 dh mule2..sebijik aku,sebijik paan [dua2 mat itam yg score..ade gaye african cup la paan..ha~btw,paan punye score lawa weh~hg sonok tak?]..game kalini pon stat2 trus dpt lead..

3rd game men ngan team susah..team abg mie,ust fizi,ngan ust azam..kalini sekadar seri 1-1..abg zul lak beraksi cemerlang kalini dgn gol begaye

then pas balik arma rehat2,match quarter-final mule..lame gak menunggu sampai naik sunburn muke aku yg dh sedia ade itam ni..

quarter final kitorg jumpe dgn bekas juara tahun lepas [ustaz2 aras 3 arma]..stress sket main kalini..sbb alang2 dh masuk quarter,nak la rase menang kan~so berhempas pulas gak..1st half kitorg main hambar..n sebagai balasan kemalasan kitorg,1st half kitorg kene tinggal 1-0..nipah injured time ni..sbb tu defence goyah sket..pastu 2nd half,tetibe je leh main sedap..abg daus masuk ganti nipah,paan masuk ganti abg mede..then balasan kerajinan di 2nd half,starting dari gerakan abg daus yg melorongkan bola kat aku,alhamdulillah aku bejaya samekan kedudukan dgn cubaan dekat [1 on 1 dgn keeper]..then abes masa..

tepakse main penalti..aku mmg tak suke situasi penalti..sbb peluang utk menang adelah bedasarkan nasib..dan aku mmg semulajadinye badi + nervous ble berhadapan keadaan cmni..tp keadaan menenangkan seketika bile mat ibrahim bejaye menepis keluar sepakan ke 2 derang..tapi tetibe ref ckp batal sbb bola ditiup angin n begerak..alamak~sengal la..then ble sepakan ulangan dibuat,masuk plak..

k,part yg tak bestnye stat kat sni..lepas tu aku lak amik sepakan..maka angkara kesengalan aku,sepakan aku yg cam angin sepoi2 bhs kelajuannye tu sampai tepat kat tapak tgn keeper..KECEWANYEEE~~

so,kitorg kalah kat quarter sbb penalti..penat je gi cari gol penyamaan,last2 kalah gak..dan aku rs amat bersalah kat team aku..tp riaksi team aku naseb bek ok..sume hepi je even penat cam nak mampus sbb bejaye perform dgn baik td..aku pon rs cm tak caye je leh main sedap..heh..interchapter tahun depan aku nak kekalkan list pemain team ni la..insyaAllah boleh menang interchapter IV nnti

tq buat member2 team yg bekorban masa hrni..sian kat acap sbb kene pakse ngan aku gi main td..aku balas jasa ko nnti dgn gi program BPI ok?hehe..tq minna-san~

GALERI PIALA WARDEN ARMA:


team tangkap muat yg mantap..[abg zul,abg sle,abg mede,mat,acap,nipah,paan,wrq; takde dlm gambar - abg daus]


abg zul hepi menang 1st game..


Cik Dang sedang menunggu quarter bermula dlm keadaan panas dan kehausan..


aku ske nombor 6 tanpa sebab..mmg sgt suke..[ye ye je berlari sngguh2 tu..takde pekdah pon..]


keeper terbaik PERUBATAN - mat sheikh ibrahim

4 comments:

Muhammad Warouq bin Qamar said...

segan la abg kadir..dh la kalah..huhu..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

tp kalah bergaye..tu yg penting~ni yg paling best stakat ni

Anonymous said...

aku rase sronok sket2 la..tetibe main dgn penuh enjoy..tp kekalahan penalti itu amatlah hantu jua..weh, jgn ar nipu masyarakat ngan gmba aku yg ala2 cerah tu!!memalukan...btw, cdt kpd warouq yg amat dahsyat hari itu..sila jgn ckp anda tidak seronok..trima kasih..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

tidak seronok.saye hanye bernaseb baik.sama2.

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.