Tuesday, July 1, 2008

marathon jepon ke 2

salam sume!!

sementara menunggu 4 julai,aku telah membuat satu upacara marathon berganti2 menonton J-dorama [drama japong] secara berterusan selama berhari2..

marathon kalini adelah kali kedua kerana marathon kali pertama telah berjaya dijayakan pas exam mid year yg lingkup hrtuh..

sepatutnye aku kene lebih risau kat exam oral patho..apekandaya,aku dh tak mampu nak tahan godaan cter2 siri jepon yg ckup menggiurkan..maka,aku tidaklah membuka buku patho sebersungguhnye amb* yg membaca buku aly hendawi secara menggile,dan dak2 len jua yg bersungguh tidak berketepian

antara cter yg sempat aku abeskan dlm 3 hari lepas:


14 sai no haha

cter yg kuar tahun 2007 ni pasal sorg budak berumur 14 tahun yg mengandung..wohoho..dgr pon dh mcm menarik kan?cube tgk dlu cter ni..lg menarik..cute je budak kecik tp perut besar dan berjalan termengah2..heh..aku ske cter ni..walaupon dari segi moralnye tak elok sungguh dak2 kecik dah mengandung,tp mesej len yg nak disampaikan tu mmg terlalu best [mesej keibuan la krenye]..mmg touching tgk kesengsaraan ibu..sape nak cter ni,sile ke markaz ganglion tibb [umah dinmat]..de ade DVD cter ni..sdih tp happy ending..try la!







Bambino!

cter ni pon dh lame kuar..tahun lepas kot..cter olahan dari komik manga ni pasal sorg budak kolej bernama Shogo Ban [matsumoto jun] yg bekeje sambilan kat sebuah stall makanan itali..boss de soh Ban ni gi keje kat sebuah kedai makan itali yg mmg exclusive dan standard gle baber kat tokyo..de yg pada mulenye bajet de power [sume org puji de masak sedap time kat stall lame],rupenye2 sampah je ble kat restoran baru tu..last2 de just jd tukang cuci pinggan,n nek pangkat sket jd waiter pastu sambungan de korg tgk sndri..keh2..best gak cter ni..sume makanan2 itali nampak best je~takde pon rupe mcm tokmiyyah serta fol mahupon shakshukah..hehe






sailor fuku to kikanju

kesah sorg budak ppuan skolah yg bese..mcm agak nerd pon ade..de ni rupenye ade talian darah dgn satu kumpulan yakuza baik [yakuza pon ade baik,ade jahat..huhu]..kumpulan yakuza ni dh kehilangan ketua sbb mati dan tak spt diselamatkan oleh seorg dokte haiwan [part ni je yg terase sengal]..pastu derang ni cari la pengganti yg ade kaitan darah..so,dipendekkan cter,dak ppuan ni rpenye adelah heir kepada ketua yakuza tu..everage,bole tahan la cter de..7 episode je pon..[tp sementara aku nak abes tgk 7 episode,amb* dh abes baca 7 bab patho..rugi gak rs]




dan last skali..



GTO [great teacher onizuka]


aku ulangkaji balik cter lakonan takashi sorimachi dan bininye ni buat puluhan kalinye [kalo bace buku patho puluhan kali mcm amb* mesti dh power patho aku]..cter yg mmg evergreen dlm j-dorama ni mmg takleh ditandingi mane2 cter jepon len la aku rs..best sampai ketulang sumsum rsnye..keh2..melebih2 lak expression aku..walaupon cter ni dh lame,tp still takleh bosan tgk walau berulang2 kali [mcm amb* yg takkan bosan usha buku medic]..cternye psl sorg cikgu bernama onizuka yg sempoi tahap penagih ngan tahap mat rempit dan jauh lg otai bebanding dgn anak2 murid de yg otai gle ba-ber..tp msg2 yg disampaikan mmg ckup best..ape2pon jd,anak murid itu utama,n cikgu perlulah berkorban..perh~layan sgguh



ok..dah..jom bukak CVS..keh2.[amb* ko tgh senyum dpn skrin komputer kan?sonok la tu dgr aku baru nak bukak CVS kan?]

17 comments:

HafizAdam said...

wahh..
nant nk amik sailor fuku ntahbabipentah tuh..
hehe

malam nih smbung Bambino!

yeargh,..

Anonymous said...

kompom kembang kempis idung amb* tatkala melihat nama beliau disebut 5 kali secara konsisten dlm post kali nih..


eyy dinmat!! aku nak stok drama korea bole? nk yg jiwang2 je..yg aksi2 taknak

HafizAdam said...

beres, mari umah amik SBDH* ngan NH**. kalo nak yg kualiti nak taknak, boleh try SILU***.

*Surgeon Bong Dal Hee
**New Heart
***Sorry I Luv U

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haiseh..ape la kak rem layan K-drama..tak best langsung,,dh la panjang jela2 cter..plot de bole je nak potong 2 3 episod..aih~baik usha cter jepon..plot ringkas padat dan mantap..hehe

The Pamiesz® said...

Sedeynye.. Aku baru nak wat maraton dorama jgk namun hajat mulia aku tak kesampaian dek kerana penyedutan aku dikhianati oleh kekorapan patisyenku yg mngandungkn ank2 cte jepong benilai 100gb.. Peh2 dtmbh plak dgn pmulgn dn pmergian wrq ke rahmat msia mnybbkn aku tpksa bsabar mnggu dn mrindui beliau utk hadir mlakukn pnyedutan smula.. Weh jgn dilit cte2 ari2 sume.. Msm sjuk nti la aku dtg sedah zenab.. Jgn xblk cni plak..Plus aku nak cte2 len lg yg ko ad kt msia.. Sila bwk smue.. Aku nk buat olimpik dorama plak.. Haha. [kak rem aku ad 100gb lg cte korea tp sume aku xtgk lg dsebabkn alasn sm yg wrq berikan. Cte pnjg bjela kalo tgk final eps trs pn bleh phm.hohoho.dn pulak 2 aku lebeh ske mdgo awek2 jepong mgatekn 'tsuki desu' tatkala aku merasekn dorang mengconfess pade aku sambil mbuat muke blushing..kawaaiiii~]
p/s=kpd mreka2 yg dpt knaikn beseswa miah miah 2 kalo bmurah ati nk sapot aku gi jepun aku sudi je mnrimanye dgn ati yg sgt tbuke.. Hihi..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hahaha..ko ni pamie..mmg nak kene hentakan manje dr aku la..camne la leh ilang sume cter yg ko sedut dari aku tuh..aih~kan dh tak psl2 ko bemuram durja mengenangkan naseb musim panas tanpa cter jepon..haha..tggu musim sejuk je la pamie oi~takpon tggu aku dtg zaqziq pas aku balik sni nnti [ni nmpak gaya mcm janji kosong je..keh2]

trick utk tgk cter korea --> tgk episod 1 pastu trus tgk episod 16..maka anda tidak akan rugi plot walaupon sket..keh2..

pamie,dak2 ni sume dah naik double duit biasiswa..mereke sgt bermurah hati..kalo aku pungut sorg 10 genih dari stiap budak JPA,aku rs tahun depan aku dah leh gi jepon kot..

Anonymous said...

ape itu 'tsuki desu'? dan 'kawaiii'?

Anonymous said...

koreng2 perlu try tgk my boss my hero!! lawak pech prot.

The Pamiesz® said...

Mybossmyhero aku rase aku tgk xtkire kali banyaknye.. Bkn tkt pcah prot.. Smpai nanges2 dn muntah2 kahak ijo aku gelak.. Trase hati aku mati je gelak mlampau cm2..huhu. Tsuki desu tu kr cm aku ske kt ko la.. Ataupn bhse arbnye i lap u.. Ataupn bahse omptihnye uhibbuka fillah.. Hehe.. Kawaii 2 cute or comey or bt gya manje mintak dsepak dn dlempang mcm wrq.haha.[wrq comey?xleh blah seyh~haha]

Muhammad Warouq bin Qamar said...

sape mnat cter jepon tp tak penah tgk my boss my hero tu silap pedoman la tuh namenye..keh2..tp aku rs aku lg ske GTO dr my boss my hero.lawak kahak koning..lg sdp dr kahak hijau pamie..hehe

[tp pamie,aku rs ko lg comel..serius ni doh..]

Nadia Nor said...

wah...hardcore sungguh~

tapi aku setuju pasal GTO tu!! serius setuju gle.

review cte2 len tu cam best -- tepakse ar try tengok time cuti nanti.

oh ye, ko kena tag.

http://langitdanawan.blogspot.com/2008/07/tag-sembilan-soalan.html

Anonymous said...

i got it! thanks so much

haa lg satu nk tanya, yakuza tu ape? banyak kali saya dgr istilah yakuza, buat2 tau je..tp lam hati, (yakuza..,yakuza..! mendelah yakuza tu??)

Muhammad Warouq bin Qamar said...

GTO best kan?ha..aku yakin gle la GTO mmg paling best wat mase ni..dh 10 tahun dh cter tu [1998]..tp still legend gle~

hoh..ade tag la plak?aiyo..

em~yakuza tu snang kate gangster yg menguasai sesebuah port/area/kwsn la..

The Pamiesz® said...

Aku skong gk la gto mmg bes.. Aku kalo jadi cekgu nti cmtula.. Abes ank2 mrd aku pukul dgn lempangan manje yg aku dh blajo dpd wrq yg cute.. Haha.

Anonymous said...

haha..sengal gile memasing..

en pamie oi..kalo takat blagak ade 100gb k-dorama tp xnak kongsi ngn saye x gune gak ^_^

btw,diakui memg bosan gile cite2 korea..sbb tu saye suke yg jiwang2 jer..yg x jiwang takmo tgk..bosan nak mati..haha

alangkah bertuahnya anak2 murid en pamie kerana mndpt lempangan manja ala GTO dr beliau..hik3

p/s:sape dak JPA? sy dak yayasan perak..wakakakka

The Pamiesz® said...

bereh je nk share.plg kurg pn blnje kfc ke mcd ke hardes ke jadila.muehkeh3.

Anonymous said...

salam warahmatullah,saya pun sedang berasa kesal kerana menghabiskan cuti musim panas ini dengan menonton Gokusen (cerita jepun juga,mcm GTO versi perempuan) juga secara marathon dari Gokusen1,Gokusen2 dan Gokusen3,(baru je habis 3 jam yang lalu~~) ni pun rs nak ulang balik,(1st time terpikat gila dgn crta jepun sbb crti mewah dgn pengajrn dn motivasi..besh~ ).

Semoga dipermudahkan segala urusan dan menjadi seorang doktor yang berjaya.Allahuya3in.amin..
FIGHT OOOH,OH!(kata2 smngt yg dicuri dr crta tersebut)

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.