Tuesday, January 8, 2008

hai awak~sorg je?nak kenal bole?

salam sume..

nape tetibe rase nak ade blog?soklan subjektif cmni ssh nak jwb..bg aku,aku cume nak rs pebende yg best sgt blogging nih..makanye,tak cube tak tau..[aku sntiase ske mencube bende yg baru..bese la~remaja kan..heh]

sebagai pemulaan,kat snih aku cume nak mule bekenalan atau 'ta3aruf' la kate ustaz2 azhar..

name 'ana' [haha..geli tbe2] muhammad warouq bin kamarul ariffin (mesti ramai tak puas ati)

kulit gelap,tak ensem,specky [tapi spek aku dh ilang],pendek (169.3 cm),gemok pada musim sejuk,kurus keding pada musim panas..(range 60 - 70 mengikut musim)

aku berumur 20..sgt mude nak bnding dgn2 abg2 senior ku yg berjanggut2..(ni pon msti ade yg tak puas ati nnti)

aku stadi lughah kat azhar [mati la tepi2]..heh..aku stadi medic atau bhs melayunye 'perubatan' atau dlm bhs yg bese aku gune,'perbomohan'..masih di tahun 3 Kasr el-Einy medical school [cairo Univ]

beberapa siri pendidikan awal yg tak masyhur..SK hicom,SRA batu 13 puchong,KAFA t.b.s,SMI as-solihin,SMI seremban,sambestari JAIS..

aku dtg dari keluarga sederhana di shah alam bandar terbaik dunia (sape dok kuala kangsar,jgn jeles a~shah alam mmg best)..family aku kecik je..6 org means 4 adik beradik..

: abah-kamarul ariffin othman [maybank training center,bangi] - otai ni..byk ajar aku..sgt rajin

: mama-zainab azib [household training center..heh..suri rumah la tuh] - org yg lahirkan aku..lg otai dari abah..but,very lovely..generator rumahku syurgaku
: kakak-nazarulniza [sime darby engineering,pasir gudang] - perasan cun slalu tp best
: adik 1-nazeeratul afiqah [menganggur..haha..baru abes spm..x-seri puteri cyberjaya] -ligat dan liat..
: adik 2-ainaa aqilah [baru abes upsr..f1 lagi..pe tah name skola ko..abg lupe] -manje,nak makan tgn,degil kuase due

ha~tu la depa..aku sorg je adik beradik yg len jantina..tu la agaknye aku cam pondan2 sket [hehe]..kitorg ni kalo sume ade kat umah,mmg kurg aman sbb meriah sgt..lagi2 kalo mama stat engine pagi2..haha..abeslah anak2 dara umah aku kene halilintar..aku lak jrg sket kene serangan..x tau apsal..so,kalo aku free kat umah (cuti summer),aku akan kuar dari bilik paling awal kul 12..haha..

aku penah bekerja snanye..kalo aku kat m'sia n aku takde mende nak wat,besenye aku akan mengajar kat KAFA dekat ngan uma aku..dari 2005 aku dh stat keje..n tiapkali aku balik m'sia pon aku akan sambung keje..ngajar mmg best..tp yg rimasnye sbb kene bgn tdo awal..lg 1 rimas sbb dak2 skola panggil 'ustaz'..huhu..tak sesuai~

aku ske 3 bende je (bende ye,bukan org) - sms,bola,buku medic [tepakse suke] (aku bole sms n men bola sepanjang hari kalo diberi peluang)

cita2 kecik2 dlu nak jd polis [ntah hape2]..pastu berangan nak jd NBA player pertama dari malaysia,tp tak ckup tinggi la plak...last2 tah camne,aku dh termasuk bidang dokte la plak..

aku ske kawan ngan sume org..ade org tak ske kawan ngan aku [bese r tuh..de dh byk kwn la tuh]..aku x pilih..aku tak racist [hehe]..aku ske kwn ngan dak2 lg tua..aku ske layan dak2 lagi muda..aku ske tegur org..aku tak pilih JANTINA utk jd kwn..aku tak pilih SIKAH ke TAK SIKAH ke..mampus la tuh..[aku dpt istilah2 sikah2 ni kat mesir je]..aku tak kesah perangai kwn2 ni perangai 'medic mesir' ke,perangai medic general ke,perangai ustaz2 ke,perangai cam celaka ke,perangai cam penagih ke..asalkan aku leh same2 enjoy hidup bersaudara..bak kate ostat2,ukhuwwah itu indah..


makanye,selamat berkenalan kepada sume..dan kpd blogger2 sile tunjuk ajar kpd saye yg baru stat nak blogging2 ni..saye sgt buta IT..so,sile tnjuk ajar~

next blog,insyaAllah: "kisah teratak usangku dan ahli2nye..."

10 comments:

Izham said...

wah warouq...tahniah2..tahniah dah de blog...aku harap ko konsisten cam aku skrg ni...setiap bulan ada entry plg kurang pun 1 jadik le...paling byk ikut ko lah brape byk ko nk wat...haha..tepuk2 tahniah...

FabulouswithAs said...

hak2...tahniah2 incik warouq.........jgn lupe updet salu..atlis sbulan skalik(mcm awe)hahah....

DaRk AnGeL said...

welcome2~
selamat berpanglipur lara warouq oi...
dan update at least 2 hari sekali mcm akak~
harhar~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku tak de la rajin sgt nak ngapdet2..idea takde la weh..nak wat cmne,mesir bosan..

Farah Nazneen said...

jgn la ko update setaun skali sudey~

haha...welcome!

Anonymous said...

Waruk mantap dah ada blog!!! =p

Anonymous said...

warouq...bgus2..dh ade blog...aku hrp ko dpt update blog ni plg kurng pn seminit skali...baru meriah skit...kalo sebln skali mcm awe n asma bosan la...baik xyah wt blog...kn2..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aduh..aku snanye wat blog ni tak bermotif kendiri pon [ape maksudnye tuh?]..lagipon aku ni bukannye jenis kuat becerite [tipu]..ok la tu sebulan skali kan awe?

Anonymous said...

waaa. warouq suda ade blog. tp ko lom citer lg,cane dpt name warouq tu?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

name wrq ni aku sndr tatau dari mane asal kewujudannye..snanye ade member aku time f4 dlu..iqbal namenye..dak ni secare sepontannye panggil aku "waruk"..aku pon kurg meminatinye sbb bunyi sgt buruk..tp lame2 pastu trus lekat kat bibir2 mereke..aku pon nak menyedapkan lagi name tuh,aku alter la dari "waruk" ke "warouq"..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.