Sunday, January 20, 2008

hari yg disesali..

salam sume..~

harini adelah hari yg paling bukan 'hari' skali utk aku [faham ke ayat tuh?]..sedih gle hrni..

critenye bermula cmni..hrni aku bejaya telah tido sampai rs nyesal..mlmtd mmg aku tak tdo spnjang mlm [mmg bese aku wat cmtuh time exam]..n besenye aku akan tdo pas subuh sampai ke zuhur utk compensate balik waktu tdo mlm yg terkorban..

alkisahnye,i tend to do the same thing as usual,means bgn tdo time zuhur..but guess what,ble aku bukak2 je mata,trus tgk jam..cam tak caye..aku tgk jam henset lak..betambah gelisah..aku trus tgk kat PC..ahh!!!tidak!!! 4.40 pm?? dh MAGHRIB!!! haaaaaa~~nyesalnye!!!~~

1st time aku rase nyesal sbb tido T_T..

gle betol..ni bukan tdo dh namenye..ni hibernasi..pe lg,aku trus capai towel,straight g mandi pastu solat 'jama3 takdan'..aih~mmg tido mati..aku pon pelik..camne aku ade kemampuan utk tdo dgn kadar yg membanggekan camni..

dh tu,dgn penuh penyesalan,aku trus g umah ain shams utk stadi..nak compensate lak mase2 aku yg dh terkorban dibwh belaian cik Sara*..aku g ngan si taha..asal2nye sbb si effy ajak makan bubur lambuk yg de masak..pastu lepak2 situ trus je la alang2

pastu nak dijadikan kesah lg,pas makan bubur,ambe ngan apest ajak aku g Sbaro* kat Tahrir la plak..alahai~lemah lutut btol la kalo member2 ajak g makan ni..aku pon palpate la perut aku..cek kalo2 ade ruangan kosong..buat cam percussion sket2..ketuk2..bunyi cam kuat means ade ruang lg utk diisi..tp aku malas la pulak nak gi..aku byk lg tak stadi..pastu Sbaro tu plak mahal..aku pon kate lah,"aku tanak la..korg je la gi.."

15 minit lepas tu aku dh pon kat Sbaro [terhasut]..kat sbaro,aku order 1 margherita [mmg aku ske cheese]..si ambe ngan effy makan supreme pizza..apest makan stromboli..makan la dgn penuh penghayatan..dh abes tu rupenye2 satiety center kat otak kate blom full..so,aku makan 1 lagi margherita..then trus balik..

kalini aku btol2 stadi..stadi..n stadi [nyesal x abes2 lg]

then aku balik umah aku balik..sambung stadi sket lg..lalu aku rase bosan..aku pon g la jenguk2 si taha..aku terrrrbagi tau yg aku makan Sbaro td..dah de smgt nak ajak aku g Sbaro kul 11.30 mlm..de hasut apis lak..apis set aje..pastu dh derang ajak aku gi same lak..tanak la aku..aku dh gi td..maka aku pon kate la.."weh,tanak la!!aku dh makan 2 keping td..byk siot duit aku dh abes..!! korg je la.."

15 minit lepas tu aku dh pon kat Sbaro buat kali ke 2 dlm sehari..[sile ulang kisah diatas semula]..dan utk mengeruhkan lagi cerita,derang gi McD la plak pas gi Sbaro..hadoi la~~~~~

dan skang..dh kul 2.20++ am ...aku masih dgn sesi penyesalan yg takkan berakhir..pas tulis blog ni aku nak stadi sambil nanges sampai subuh..mampus ar nak jd ape pon jd la!!!


*cik Sara - saratoga / selimut tebal
*Sbaro - an italian restaurant

galleri penyesalan:


antara choices yg ade kat Sbaro



more italian cuisines


margherita..for cheese lovers [aku makan 3 dh hrni]



makan?layan je la..x nyesal slagi blom gemok [gemok sket2 takpe]



dh2..nak stadi~~huuu..tanak makan ngan tdo dh..

p/s: kisah ni diupload lambat sket sbb tenet umah aku yg mcm tahape2..dh dekat2 seminggu dh tenet cmni..byr mahal tp slow mcm GPRS..

17 comments:

Shazwani Adnan said...

Salam.

Aku pon suka makan sbarro. Tapi kat sini aku makan yang vege je la.. tak pon cheese cam ko makan tu. Yang lain mana boleh~~

HidupSentiasaCeria said...

ahah.. lawak gle post. bole lak g mkn2 walopon kpale asek pk nyesal x studi. oho.. kagum2. byk btol korang kuar duit utk mkn sehari. dasat ah

Muhammad Warouq bin Qamar said...

dasat..mmg dasat..JAIS kan kaye~[kepala kaya ko,wrq!!]

ha kak wani oi~kalo nak sgt makan slain vege moh le dtg mesir lg skali[takde keje dtg makan sbaro smate]

Anonymous said...

ala...ko ni xle kne pujuk rayu org ajak makan ke hape...ke mmg ko nk mkn je keje ko..haha!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku bukan ape~saje jage ati member..sian kecik ati nnti kalo aku tak gi..[byk la alasan]

Farah Nazneen said...

jap jap~ kirenyeh 'hari-yg-bukan-hari' bagi ko adalah hari2 yg ko x study la ek? wahsai~ warouq~ ko jgn buat aku nangeh kat sini okeh.

*trus masuk dlm slimut sambil geleng2 kpale sbb x puas ati*

anyways...ala takat spaghetti tu kn, baek la buat sdiri~ lg jimat! [ni aku bg motivasi kat ko supaya jgn pegi makan luar lg~ study diam2 kat umah sudeeeeey!]
pastu kalau mereka ajak ko makan kat luar, ko kuarkan la ayat ni: "Aku segan la dgn org2 yg berduit macam korg." [ni ayat Pesa, sile la ko berguru dgn beliau. Beliau byk ayat2 sebegini.]

haha...
all the best, warouq~
kalau ko takot tido mati cmtu lg...ko pesan la kat sape2 tuluuuung bgnkn ko yg sgt 'produktif' tu.

FabulouswithAs said...

hahahaha..motif la kan..ko senang sgt terhasut...hah wani dtg joden pon bley..sume konpem halal..hak3

Muhammad Warouq bin Qamar said...

bukan la maksud aku hari2 yg bukan hari tu adelah hari tak stadi..tp hari yg aku plg byk tido snanye..ko tak penah rs jd ko takkan tau betape sedihnye overslept ni snanye..huhu..cramp hypothalamus aku

aku ni kalo tgh tak ckup tdo atau dh tdo mati,sape kejut pon cam susah gak nak bgn..kdg2 aku tak sedar pon yg aku dh bgn..ha~ajaib2..siap kadang2 tu aku balas SMS lg time separa sedar tuh.,.pastu nnti bile aku tejaga,aku pelik tgk kat sent item ade text baru..haha.truk2..

aku bese je gune ayat si pesa tuh..cme kalini cam tak berjaye lak..

cik asma~hasutan syaitan itu sgt kuat ye~saye tak terlawan..iman tak ckup..

DaRk AnGeL said...

hohoho~
hibernasi sgt hebat. ni dah boleh geng sama itu teddy2 bear okeh~
sgt lah keberuangan!
harharharhar~
tapi apa itu sbarro biro kololo? sorry lah tak reti nak sebut.
baik balik mesia makan nasi ladna or nasi lemak lagi sodap!
nak sebut pun sonang~ ;D
hehehehe~

[ taicho ] said...

dasyatnye tdo..ya rabb,ni leh msuk world book of records ni.hahah~haru2

tringin nk mkn sbarro gak,nmpk cm best..
ktrg pn bru je mnjlnkn activity mlm cmni,sbb bosn dok umah...heheh

Muhammad Warouq bin Qamar said...

huhu..jgn la ckp world rekod lak..sedihnye~tak hepi pon dpt tdo lame..skang ni mmg dh trauma dh kalo nak tdo tu..kalo bole tanak tdo bukan time..takut nanti tertido 12,13 jam..huuh..mmg keberuangan..menghabeskan waktu siang diatas katil..kalo aku niat puase dh sah dh pose aku..

kak syifa~nasi ladna ok~~~

kak paan,mmg bgs wat aktiviti mlm cmni..melegekan perut yg kian tersenak mengadu kelaparan..sile la try sbarro itu..takde la best sgt..sedang2 je..

Anonymous said...

haha gile lawak post ko kali ni...biaselah tuh beb nama pun musim sejuk..mesti kena makan byk utk haba...tp takleh byk jugak sbnrnya...lps ni kompem org boleh bezakan ko dgn jehan miskin pasal ko besar sikit jehan tu tough sket je...huhu....

Muhammad Warouq bin Qamar said...

jehan tu taf byk n aku snanye gemok gedempol dan memboyot serta geleber..sedih2..

Anonymous said...

ak pnh tido dr kol 6 ptg smpai 4ptg..cuba ko hisabkn brapa jam tu?
tpjgn riso..ak set alarm supaya bgn smayang..heheh..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

mwahaha..lg siot..22 jam ko tdoo..mmg cam beruang

Anonymous said...

hoi..hang smayang brape rakaat kali tu?de wat 11 cm aku x??aku paling rekod pon tdo 16 jam s8t 'je'...smayang yg 11 tu la..pe nk jd ntah...sampai ati, gi sbaro x ajak aku..tau le aku miskin gle..x layak nak join korang2...xpe la...erk..baguih gle hg,syik stadi spjg hari..nyesal x sudh2 sbb x stadi..bagus2..ble l ku nk jadi cam hg ni..aku time xm pon leh lepak2 main gitar, x stadi..xde kesedaran cm hg pon..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

mampuih hang la paan..malas aku nak layan kepura2an mu itu..padahal hepi je balik exam td..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.