Friday, January 18, 2008

visa?

salam sume~~

aku nak bagi teka teki kat korg..dlm byk2 tempat,tempat ape paling tak best dlm dunia?
jwpannye ialah mugamma3 kat tahrir..yay~[mampus la]..aku nyampah gle ble time kene g wat visa sbb nak ngadap muke makcik kaunter tuh..smlm aku g awal sblom exam [exam kul 10,so kul 9 aku g mugamma3]..igtkan takde la masalah,rupenye smlm pakcik kaunter setem lak wat perangai..
addi bi talata we tamanin..[kasik aku setem yg 83 genih]

(aku hulur 100 genih)

3andak talata ginih fakka? [ko ade duit pecah 3 genih tak?]

wallahi ma 3andish [wallah,aku takde]
(sambil tunjuk wallet aku)

yalla,khud felus dah werga3 tani ba3din!![nah amik ni balik pastu dtg lg len kali]
(sambil bg balik 100 aku td dgn nada marah n muke mintak sepak)

bus,3andi imtihan fi sa3ah 3asyara we ma 3andisy waqt khalis,musy mumkin tedawwar li fakka?
[weh,aku exam kul 10,aku takde time dh ni..takleh ke ko carik fakka utk aku?]

(pak long kaunter tu wat tatau..mmg nak kene maki)


lalu aku blah je ketensyenan sbb dh dekat kul 10 time tuh..leh plak tempat cmni takde fakkah..pastu makcik kaunter visa lak wat hal..lambat cam kura2 kene myasthenia gravis..leh lak sembang2 sambil wat keje..pastu kalo tanye pape,suara mcm nak carik gado..kalo nak tanye crite2 best psl gado ngan makcik2 mugamma3 ni g la tanye ambe..de ade criter best psl maklong yg berperangai siot sorg tuh..

ditambah lak kalo balik dari mugamma3 dgn naik metro di waktu peak hour..nak nyumpah je rs..derang ni tak reti beli deodorant ke?

em~nsb bek sempat sampai awal 15 mnt sblom stat exam para..dh la byk lg tak cover utk topic2 protozoa..adoi~tawakal je la..bercacing2 otak aku ngapal sume cacing2 dlm para tuh..

6 comments:

Farah Nazneen said...

at least korg xyah la tunggu sebulan kene buat appointment dgn polis bagaaaaaaaaaaaaaaaaii~ gler tol.

kat mansoura ni kadang2 esok tu nk blk msia, arinih br siap visa...sengal x? gler btol. skali lagi.

anyways, gler berkeyakinan ko dgn sistem arab ini~ slambe jer pegi buat visa pagi exam...kagum dgn ko, warouq!

jgn tensyen, pegi kacau ambe tu tgh study tu ha~ hahaha...

all the best!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

huhu..terharunye dgn pembace setia..kak naneng mmg best

ha~naseb bek aku tak dok muhafazah..kalo tak mesti dh ade can masuk jail sbb gado ngan polis..aku tak tahan sgguh ar sikap serta ketidaktoleransian mereke dlm bersosial [ayat BM spm]

mmg aku slalu kaco ambe..hari2..tu yg de tak tahan dok uma tu..

weh,g joden eh?huhu..sedapnye nak fly~~

Farah Nazneen said...

dah2...
aku dgr ko g mengadu kat k.Paan kitorg x ajak ko ek~~~ eeeeeee...saje je nak manje wit k.Paan~ isk isk...

padahal ko adalah org pertama kitorg ajak mase nak g Jordan tu~ masihkah kau ingat?
[oh ha...ayah ko de ala2 penyanyi Kopratasa sket2...sile berbangga!]

pstu ko diam2 cancel trip nk pegi, tinggal la kitorg ni ha BERUSAHA utk pegi Jordan...hahaha

adoi~
warouq~ aku pning la...aku dh update baru pon org still komen kt post yg lame...hahaha...naseb ler jd org popular serta byk kontroversi...[pahal membakar diri sdiri lak nih? tsk tsk]

btw, aku tau betapa bahagianyeh kalau de org komen blog post...maka aku pon mmg suke la komen2 post org lain demi nk buat mereka bahagia [ suke tak? ;) ]

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..terharunye..maka saye juge sgt suke mengomen..lg2 kalo ade post2 kontro..wah~[blom jupe post2 yg btol2 kontro stakat ni..still waiting..hehe]

huhu..manade aku diam2 menarik diri dari ke joden tuh~i got my own problems..bukan tanak pegi saje2..~~huuu..T_T gomennasai~~~

DaRk AnGeL said...

sudah pernah dengar citer ini..
maka bersabar aje lah yg mmpu akk ucapkan...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

owh~saye ade cter ke dlu?takpe2..saje je cter..sbb bende ni wajib kitorg rase setahun sekali time wat visa [ye ke stahun skali?]

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.