Thursday, January 10, 2008

teratak usangku..

salam sume~~ [pekejadah update blog awal2 ni?]

ha..cmne ngan hidup sume?musim2 exam n cuti nih sume menyepi..aku dh naik bosan dh..kdg2 sampai aku g tanye paan,"dang,hang tak bosan ke jd dak medic..?"..n mcm bese paan pon ckp,"dh lame bosan.."[paan,aku alter sket ayat hang kasik sedap..haha]

ckp psl sunyi ni,aku teringat kat umah aku yg mcm gua nih..meh aku nak jd tukang karut sat [aku bese guna name 'tukang karut' kalo drop words kat chatbox blogpage sesape]..cmni citer ahli umah aku dan ex2 ahlinye skali..[izinkan aku ye ahli2 beit sekalian]


umah aku ade 5 org ahli asal,pastu kuar sorg dan diganti sorg [still 5]..
kitorg dok umah 'abg israq,abg akmal,abg kadir,abg muslim,abg syazwan,mamat' (kene tulis sume,kang ade yg tak puas ati..hehe) time awal2 tahun 1..pastu pindah ke fum el-khalig (umah yg ta3ban giddan mcm lepas kene bom)..n skang dh slamat 2 tahun dok kat mounirah (atas umah abg mede,abg zul,abg iqbal,abg shuib,abg izwan)

ahli2:

petamenye,si acap [ex-ahli beit]

:mohd ashraf isa - ex-sambest [kelas 1st tuh..bijak siot]
-..de ni rajin gile wat keje umah..dlm uma,de tekenal sebagai suri rumah yg bejaya..hehe..de ni g la mane2 pon mesti femes gle..dari skola dlu dak ppuan ramai minat de [hahahabesla aku]
-fakta:de ni same2 BADAR n pengawas perpustakaan dgn aku time skola
-de ni ade kelebihan byk..de sgt bijak..stadi walaupon sket,tp dpt byk..[tp ko stadi byk,aku tau.,.sbbtu ko power..ske x aku puji ni?]
-de ni tekenal gak dgn quick learner..ajarla de ape2 talent baru pon..especially when it comes to music..hah,dlu time skola punye la tak reti sgt men conga,bongo,timbale,ntah ape2 lagi natang tah..tbe2 ble apest ajar de hrtuh,trus jd mantap..sampai acap dh ade 3 group nasyid skang nih [al-wadi,sufi's rythm,munawwarah]..n acap penah men conga utk in-team hrtuh..kagum2..sile tepuk..
-ske masak nasi ayam ngan nasi lemak..buat pengubat rindu dikala teringat tanah air..
-de ni exco BPI [biro pembangunan insan] PERUBATAN..saya sgt segan dgnnye..

k,next is taha

:muhammad hilmi ahmad - ex sambest [kelas ke 3]
-..de ni mmg aku takleh tahan skali..sumpah kelakar!bole kate aku paling rapat gak r ngan dak ni skang..mane tak nye..asal dtg je kat aku de wat perangainye itu..aku pon stat ar wat perangai gak..pastu ble dh tak tekawal sgt,stat la ckp,"dh,ko g men jauh2..aku tanak tgk muke ko sampai subuh.."..mmg takleh dok dekat..nnti stat merepek
-de ni misteri..sape tak kenal de,mmg ssh nak bace peel dak sorg nih..
-fakta:aku tak penah becakap ngan si taha ni lebih dari 2 kali time kat sambest dlu..de ni mmg senyap gle..
-skang baru aku tau betape bestnye dak sorg nih..namun,aku dituduh telah membuatkan beliau berubah kearah lebih lagha kini..[ape la dosa aku?]
-de ske bejalan2 tepi sungai nil sorg2 n malam2 
-de ni sepupu abg muhaimin [senior tahun 6] merangkap pak sedare pateh megat [fateh amjad]
-dlu de keje jd ah-long kejap..de bukak bank pinjaman MUHIBAH (MUhammad HIlmi Bin AHmad bank)..dak2 ske pinjam duit kat de [aku la tuh]
-ske masak tomyam..[senak perut aku tgk tomyam]
-bilik de mcm koperasi..aku ske masuk n makan free..kdg2 aku tgk mcm toys-r'-us pon ade bilik de ni

ha..ahli ketige is apis

:hafiz hamzah - ex sambest [kelas ke 2]
-kalo tanye kat sape2 pon yg dok kat kwsn sayyeda n mounirah ni mmg kenal apis sebagai budak yg gile rajin stadi
-de ni pon byk menyumbang kearah ke'gua'an umah aku..dok dlm bilik tak kuar2
-de ske dgr lagu ulang2 sampai aku lak yg muntah dulu
-ske jalan laju2
-sape tak penah dok serumah dgn apis takkan tau yg de ni mmg kuat nye la merepek..tolong la..takde daya dh nak tahan..
-ske bg cadangan x logik esp. tgh2 mlm e.g "taha,jom men golf.." , "weh lapa la,g hard rock cafe jom" . "bosan la dok umah,wrq,jom g jungle tracking"
-ske masak pedas2..tp besenye tak jd pedas pon
-abg garam / kuat mkn masin
-fakta:de ni bekas dorm-mate aku time form 5..so,aku agak masak ar perangai de
-de ni setiusaha agung PERUBATAN yg sgt setia berkhidmat

next is..ambe ensem [sonok x?]

:saiful amri mat rasid - ex SMKA slim river,perak
-pengganti tempat acap lepas acap pindah
-..aku mmg ske gado ngan dak ni..tak sudah2 gado psl stadi..tuduh menuduh sape stadi lebih..ai~ble nak abes..
-panggilannye jadi 'ambe' sbb katenye ble sebut amri byk2 kali,akan jd 'amberi'..so,di pendekkan jd 'ambe' [comel la tuh?]
-de ni bijak gle,bijak superrr,hyperbijak,bijakla kamo,wah bijak!! dll
-anak bongsu
-de anak yg baik..sgt patuh kata2 parents..de anak ayah [muke same woo]
-fakta menarik:de ni jiran pikai dlu2..tp skali pon tak penah kenal n betegur sampai la due2 g mesir..kat mesir baru derang tau yg derang ni jiran sebelah umah
-dlm kuliah de tumpu kat lectures sampai sume sense de yg len shut down..sape ckp ngan de time de dgr lecture akan menyamai situasi manusia berckp dgn dinding
-de ske ber3uzlah kat ARMA utk stadi...rajin2..
-makhluk ini adelah penyumbang tebesar kepade ke'gua'an umah aku..seminggu sekali pon tak tentu lagi de balik uma..
-ske masak kurma ngan kari [sedap]
-ske konyah sireh same2 dgn aku
-aku penah tgk de gelak sampai nanges
-de ade talent mengemas umah mcm acap [kre pengganti la ni]


last skali..apeet [ku kenangmu dlm doaku..haha]

:abdul hafiz sheikh abdullah - ex Sekolah Menengah Sains Johor
-ok,jujurnye dak ni la yg paling best dlm umah snanye..
-muke arab abes
-keturunan yaman [ade 16% je drh selain yaman]
-stahun lagi tua dari sume [so,de abang la krenye]
-aku letih tgk muke serabut de time de tak shaving..
-sedaye upaya utk kurus
-bdn besar nak mampus,tp makan sket je [bajet nak mengecik la tuh?]
-kejenye men DOTA je hari2..[sejenis PC game yg memerlukan waktu stat subuh sampai maghrib baru abes men]
-PC apeet jadi public PC umah aku
-fakta:de ni bekas ketua umum (K.U sains johor)
-suke ckp stail org politik..tp takleh pakai sgt
-aku ske kwn de sbb de pandai wat org rs hepi..
-de ade cawan besar kaler putih yg boleh isi 3 perut [means 1 perut apeet]
-aku ske lukis karikatur muke apeet sbb snang dan comel
-taha ske kacau apeet tdo sampai apeet ngamok
-taha panggil de 'bende bulat2'
-de pentingkan makan dalam talam..n kitorg still pakai talam even apeet dh takde
-de penah bengang sampai tumbuk dinding n dinding tu retak
-rindu siot bende bulat2 nih..apsal la ko tak balik mesir dh..huhu T_T




ha~tu la de kisah ahli umah aku,atau housemates dlm inggerisnye,atau ahli beit dlm arabnye..apekandaye,umah aku tinggal 3 org je skang nih lantaran ambe g ARMA,n apeet dh tak balik mesir..pulak tuh kalo taha kuar g sungai nil,tinggal la aku ngan apis..aku pon sll je kuar g umah dak2 ainshams..so,apis tinggal sorg..ha~baru korg tau mcmne 'gua'nye umah aku..kdg2 kalo aku jerit name taha,bole ade gema "TAHA..TAha..taha.."..

makanye,sempena bulan exam yg mulia ni,doa la same2 biar kite sume bejaye/success/najah dlm pekse/exam/imtihan kalini..aku harap sejarah takkan berulang kat aku lg..

k,nnti aku ngapdet lagi ye..pas exam la plak..

"Allahummah najjihna fi kulli imtihan,fiddin,fiddirasah,fiddunia wal akhirah~ameen.."

galeri 'teratak usang' :


ahli asal teratak usang aku (thn 1,2005)


apeet marah kalo tak makan dlm dulang


besday apeet ke 21 thn lepas


ni karikatur apeet kat dinding bilik de yg aku conteng


gambar rumah lame kat fum el-khalig..kelakar la umah ni..kecik dan serabut

9 comments:

Anonymous said...

Hahaha lawaknyer !!!11!! Woi Warouq, Kadir suruh aku sound kau, gi study la ni kan study leave. Dan aku ialah Otai Besar.
Hahaha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala..tgh interval between study periods la ni..saje je ngapdet..abg kadir ni~~huhu...

Farah Nazneen said...

alahai...xdpt jd 1st kali nih~
[sape suro bangun lambat!!]

Warouq~ sriuz gua rumah ko!
sampai leh gema2 lg tuuu~

naseb baek la kat Mansoura ni xde ARMA...kalau ade ARMA, matila sorg2 kang kuar carik ketenangan~
[bez sgt ke ARMA tuh??? xpaham aku~]

naseb baek la jugak sume bebdk umah ni satu kepala maka umah aku yg gelap ni x pnah jd gua...hehehe~

semalam kakDaya dah kuarkan statement mase tgh bc Pharma, "Eh...aku rasa nak tuka course la~ nak amek dentist boley tak?" adoooooooii~

semoga kite semua tabah menghadapi exam nih!

caiyooooooooooooooooooooookk~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

bukan kak daya je..abg salman [knal x?] yg dh nak abes HO pon ckp mcm tesalah amik kos je..haha..dh lambat nak nyesal la kak daya oi~[nak tukar sains petanian la,bole?]

ARMA tu mmg takde ape pon snanye..sbb takde ape la ambe g ber3uzlah kat sane..snang nak betapa,takde gangguan..

DaRk AnGeL said...

harharharhar~
gelak sampai pecah perut~
jahit perut akak balik! huh~ ;p

sangat hampeh dpt hosmet mcm ni.... harhar~ ;p

Muhammad Warouq bin Qamar said...

mmg kak..x tau nk gambarkan perasaan dpt hosmet cm derang ni..tp bgs jgk..ble time derang tgh gile,terase la sket ke'tidak-medik'an suasana alam..neway,thanx 4 reading

Shazwani Adnan said...

Salam..

La.. Gua benar rumah ko.. hihi. Apa pun, all the best untuk exam korang.

Anonymous said...

aku nak tampar pale hg ble bace entri ni...camne la pale hg leh x btol camni...tp mnarik seyh...teruskan memblogging warouq..best2...tp stadi jgn lupe la..same2 kite berjaya..~pe jadi ngan aku ni??soh warouq stadi lak...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

aku bajet dh..ni mesti paan yg komen ni [agaknye la]

bgs la hang soh aku stdy..aku dh la malas

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.