Saturday, July 5, 2008

road to malaysia!

salam sume!!

tadaima~~~



haha..alhamdulillah..dh sampai dh pon ke malaysia selepas mengharungi berbelas2 jam perjalanan yg memuntahkan..

kelmarin,seramai 7 org [kalo tak silap] bertolak dari mounira,sayeeda zeinab..ramai btol yg menhantar kat depan umah aku..ye la,sbb flight ni ade tuan presiden..sbbtu ramai..ustaz fawwaz pon ade~

selepas aku menghabiskan 24 genih duit razikin akibat membeli sandwich yg mahal kat epot [duit genih aku dh abes dan aku kelaparan],kitorg trus boarding..dh tak sabar nak kuar dari mesir..keh2..

dekat2 4 jam perjalanan,aku sampai ke dubai..epot lawa,tp pemandangan dicemarkan dgn org yg terlalu ramai..siap ramai lg yg tdo atas lantai,kat kerusi menunggu,dlm masjid..siap bwk saratoga lg..skali tgk mcm peristiwa pembunuhan takbai kat selatan thai la plak sbb derang terbaring cmtuh pastu tutup dgn selimut..heh..sejam lebih je kitorg transit,pastu trus direct ke malaysia

pas 6 jam stengah terbang,last2 bumi hijau malaysia kelihatan gak.. *lagu negaraku bergema* wa~cuaca best sgt..cerah..rindu abes dh ah krenye nak tgk malaysia..aku berjalan kuar sekali dgn sorg kenalan dari somalia yg stadi kat UIA..cool gak mamat tu..de lagi tau KLIA dari aku [de la tnjuk jalan kat aku time dlm KLIA tu..malu btol~haha]

pas dekat stengah jam tggu beg,aku trus ke arrival hall cari family aku..sian gle la derang dah tggu lama [flight aku delayed sejam sbb ade penumpang hilang beg n passport kat dubai]..leganye hati dpt jumpe family..mama dh kurus~abah dh pandai bele janggut [nak celen aku la tu],kakak dh tak jongang [haha..],ainaa dh tggi,iqa maintain,dian pon maintain..heh..

ble sampai je umah,mak aku trus hidang lauk..gulai ikan masin+paru goreng+kangkung goreng..sedapnye Tuhan je la tau..nak nanges aku makan..hehe..telupe trus aku pada McB kat mesir tu..keh2..

aku baru bgn tdo ni..jet-lag gak la..aku takleh tdo sgt sepanjang dlm flight..aku gayat..gegar2 sket je aku dh cuak nak mampus..jgn harap la nak tdo puas..tu yg aku tdo stat maghrib sampai subuh [abes isya' aku..aih~]



GALERI SI WRQ HOME COMING

menanti tulang belakang ustaz sembuh..tak sbr nak main bola same2 lg..

dak2 laki yg balik sekali - raz,aku,fayyad,messi,hafzi [abg kadir kat mane tah]
emirates [amb*,jgn jeles..naik gulf elok2 ye~keh2]
dubai airport yg sesak
screen-touch I.C.E tv dlm emirates..macho~
simulasi malam berbintang dlm emirates..lawa2~lampu biru tu mensimulasi subuh..kadang2 de tukar jd oren dan merah lambang senja,dan pelbagai lg spectrum warna nan indah
time ni aku tetibe bediri menyanyikan lagu kebangsaan
abg qudayyir dan hafzi di KLIA

p/s: harini aku nak hidup puas2 dgn rambut panjang..tak tahan lame ni..esok luse kene botak kot..keh2..
p/s: selame aku kat msia,sile anggap aku mcm bukan budak medic mesir..maka segala urusan berkaitan medic mesir serta PERUBATAN sile jauhkan dari aku..keh2..[abg kadir,saye gurau]

8 comments:

Anonymous said...

*nanes tersedu sedan rem bace post neh* waa!! sampe ati warouq~


bro,kalo jetlag slalu bangun pagi kul bape? agak2 bole celen saye x ? plg lmbt penah bangun kul 3.45 ptg..standard kul 2 ptg..haha

ala..dlm flight tu gegar la cemane gaye pon kalo dah namenye kuat tdo..memg sy x sedar hape gak..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kak rem mebuhong..padahal time dalam flight dlu kak rem stadi buku medic kan?ade org bgtau~keh2

aku pon tatau pola kemengantukan aku cmne..sbb tdo kat mesir pon kelam kabut timenye..so kat msia lg la jd tunggang tebalik..

*nanges akibat gembira*

The Pamiesz® said...

[aku nanges sampe kuo hingos..akibat terharu dengan warouq yang sanggup bediri menyanyikan lagu negaraku apabila nampak saje kehijauan bumi malaysia tercinte..]
wrq mmg sampai ati tinggalkan aku kat sini ngan kak rem..
aku takut diapa2kan oleh beliau..
sape nak protect aku kalau bukan ko?
ngahahahaha..

FabulouswithAs said...

wah2 nmpk mewah tuh emirates..leyh kalah ettihad x..?ahaks.ko da penah naek ettihad?

Anonymous said...

hampeh punye pamie~

pekdah nk ape2kn mung?

tu ae..sian kite kene tgl kan pamie kan?hoho

p/s:btw,nipu sgt r sahabat yg g report kat warouq tentang fitnah besar dlm flight tuh..nmpk sgt warouq saje reka2 cite..seblah saye dlm flight mamat pakistan yg keje kontrak kat bangunan klcc r..bkn bdk medic..mesti mamat pakistan tu buta huruf sbb die x nmpk yg senarnye sy tgh bace naruto bkn buku medic..haha

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..pamie,genki des ka?sori la tak dpt perotek ko dikala dikau memerlukan diriku..keh2..

aku sndiri pon nanges sampai kuor ingos ijau sebelah,kuning sebelah time nampak bumi hijau nan indah..trus aku nyanyi lagu kebangsaan sambil tersedu sedan

asma,aku tak penah try etihad lg..tp stakat ni antara yg aku penah naik [gulf,MAS,egyptair,ngan emirates] mmg emirates paling best kot..

wah kak rem! leh ckp bahasa pakistan?mcm ne la aku tak kagum dgn ko kak rem oi~..tp kesah buku medic tu aku just dgr kabar angin je..sori la kalo tak btol kesah tu..keh2..tp bg aku,walaupon tak btol,aku tetap pecaya..~shinjite~~

Farah Nazneen said...

ko rasa emirates best sbb ko blom naik SIA lg. ko naik SIA, kompem ko bakal kata sume airlines lain tak best! haha...

ok la emirates, tp sbb kitorg dpt naik airbus yg x best sgt & penumpang dia plak terdiri drpd mak2 budak + anak2 mereka yg suka nangis & mamat2 arab yg ala2 xpnah naik kapal terbang...maka, perjalanan kitorg selama 7 jam tu jd la x best. huhu

taun depan & taun2 seterusnya, kitorg nak naik SIA je. kalau naik emirates pun, nak naik yg business class...hahahaha.

best gler dok msia nih~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh kak naneng,slamat pulang~heh..

heh..aku plan tiap2 tahun tukar2 airline..nak rase len2..tak kesah sgt pon snanye tahap kemachoan sesebuah airline tuh..[tp kalo sampah sgt mcm egyptair,letih r~]tahun depan aku try SIA kot..best eh?

yep~malaysia best! haha..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.