Wednesday, May 5, 2010

salam sume!!

bile tengok2 kat web komuniti Perubat*n, punye la jauh blog aku ni ke bawah menadakan aku dah telalu lama tak apdet ape2. biase la,mase mula2 buat blog memang semangat sume bende nak diceritekan. lepas hampir 3 tahun blog aku beroperasi aku dah naik boring. dah abes idea dah nak merepek. nak kutuk orang pon dah takde modal. buntu.

memikirkan kesian kat blog ni, aku pon cuba gak la menaip sket2 ni ha. malas ni ha tp aku paksekan jugak la.

dulu masa aku dok mounira aku selalu jumpe orang melayu. mana taknye dah aku menetap di bawah istana presiden. ade la muka2 budak tahun 1, tahun 2, dak mansoura, alex, zaqziq sume ade. sume datang nak berurusan dgn pres takpon orang2 penting len kat atas tu. abes2 kalo teserempak aku pon derang tegur la jugak. "eh wrq, sehat eh? round ape skrg? exam bile?" soalan tipikal semua lapisan umur dak medic sini.

[stop kejap. daud panggil makan supper. nasik putih + terung sambal + ayam goreng + kicap. aku kejang2 kesedapan. daud masak memang supra]

skrg ni aku menginap jauh sikit. sayeda zainab sebelah KFC tu ha. makin jarang aku jengok melayu. aktiviti aku pon makin tertumpu dalam bilik je. pagi2 bangun tido [besenye telajak subuh la] aku siap laju2 pegi sekolah pkul 9. kelas mula pukul 9 biasanye. tp time tu la aku besenye tengah ngadap fesbuk lagi. haha memang shaitan la fesbuk ni. hampir tiap2 pagi aku naik teksi pegi sekolah. LE 3.75 atau paling kuat LE4.25. aku malas nak jalan kaki. sekitar jam 9.20 la besenye aku sampai hospital. pkul 9.30 baru sampai wad O&G. punye la jauh natang O&G tu sampai bepeluh2 aku tiapkali bejalan ke kelas. pastu nasib aku ni selalunya baik jugak. tak penah lagi kene marah dengan dokte sebab lambat. tp kekadang tu time2 aku datang awal [ntah amende rasuk aku tah], aku tengok dak2 arab ade je kene tegur sebab lambat. kasihan. bertaubat lah.

kelas pagi biasenye abes pkul 10.30 camtu la. sementara tunggu kelas pukul 12 aku dan colleague [arab suke bebenar guna pekataan ni. friends/classmates/coursemates/member kan lagi mudah] akan kelihatan berpeleseran sambil bawak roti ayam jenama bonjour dan air kotak merata2. ha,time ni melayu besepai2. kat mana2 dalam U pon boleh nampak melayu dalam sekitar pkul 11-12 ni. kalo nak kenal tahun berape budak2 ni agak senang sebenanya. kalo tahun 3 dan ke atas memang aku familiar muka derang. kalo tahun 2, aku kurang familiar tapi derang akan datang betegur sapa atau senyum sambil lambai2 mesra dari jauh. kalo tahun 1 paling mudah skali, derang ni akan lalu sambil buat tak tau. tak semua tapi 97% la. lu lu gua gua.

kelas pukul 12 ni biasenye sejam atau sejam setengah. kadang2 dokte pemurah dengan ilmu sampai kelas extend jadi 2 jam. siang tadi kelas dokte Usamah sampai pukul 2.15 aku rasa nak guling atas kerusi kayu mudarrag meronta2 dilepaskan pulang. em~pastu biasenye ade kelas tambahan dokte Mahmud Salem pukul 2 pulak. kalo tahap motivasi aku tinggi masa tu, aku akan pergi. tapi kalo penat nak mampos memang aku balik laju2. aku balik mesti jalan kaki tak penah naik teksi sebab takde ape nak rush.

start je jejak kaki kat rumah memang masa akan berjalan dengan kuajja laju. dengan tak buat amende yg berfaedah sangat, tau2 dah asar, tau2 dah maghrib, tau2 dah isya'. tiba2 dah pukul 1 mcm sekarang ni ha. cemas betol rasanya. petang balik kuliah aku akan ngadap PC sampai asar. rumah ni baru masuk ADSL. tak tentu hala la guna tenet kan. kalo ade rezeki, memang aku akan kelihatan terlelap kepenatan dengan baju kuliah tadi tak sempat tukar.

lepas maghrib sampai isya' schedule aku tak tetap. hari selasa,rabu,sabtu,ahad biasenye ada match bola live kat TV. maka aku ngan paan salleh akan berada di ahwah berdekatan tengok bola sambil tengok budak perempuan keluar malam takde musyrif. jangan takut, aku takkan sound punye. tak payah menyorok belakang kedai tersipu2. em~abes match aku akan ngadap PC sket lagi macam sekarang ni contohnye untuk membaca statistik2 dan komen2 post-match yg aku tengok sebentar tadi sebelum aku tido. selepas aku spray Kirox sekeliling bilik untuk membunuh nyamuk [umah baru aku ada nyamuk kat bilik aku. amat cis ye. oh dan juga musim panas ni lipas banyak pastu semut bertempiaran di mana2. derang ingat dok rumah ni circus?] aku membaca doa lantas tido.

esoknya aku bangun dan berulang la benda yang sama.

ha,amik. dapat gak aku apdet akhirnye. sukati la nak apdet ape pon lepas ni asalkan aku apdet. malas nak aplot2 gambar dah.

6 comments:

Cahaya Pembuka Hatiku said...

bgus gak post ko kali ni.. so tau la aku..per yg ko wat kat mesir tu.. ish2... warok2.. hahaha.. jarang aku dgr dak medic ponteng kelas..

Cahaya Pembuka Hatiku said...

bgus gak post ko kali ni.. so tau la aku..per yg ko wat kat mesir tu.. ish2... warok2.. hahaha.. jarang aku dgr dak medic ponteng kelas..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kelas tambahan. ponteng pon x de orang marah. hoho. tme kasih la singgah ha

Eng Einy said...

siyes pas balik skola je masa terus berlari dgn pantas. tak terkejar ..jap je dah malam..pas isyak tu memang ngantok sungguh2 la..balik skola tido sebab penat [kunon]..pahtu malam tu ngntok lagi...

haih macam inilah si remo tu..

FabulouswithAs said...

haha arab mesir pon same ke..colleague colleague colleague..suke bebeno membe2 arab ku ktsni pkai word tuh gak..huk3

taw takpe..
"kalo tahun 1 paling mudah skali, derang ni akan lalu sambil buat tak tau. tak semua tapi 97% la. lu lu gua gua."
mmg betol giler..sejak da taon 5 nih tak tercatch up aku junior2 nih...tp mmg seryes nk knal dak 1st yr gune care ko nih..haha..

dgn aku2 skalik die igt aku 1st yr kdg2 xthn..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha. tu la yg best tu! "err..awak ni pon tahun 1 ye?" agagaga. muke mcm bapak orang cm aku ni dia kate tahun 1. haih memang nak kene btol.

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.