Tuesday, May 18, 2010

pemakanan tak sehat tapi puas hati.

ntah hormon estrogen mane ntah merasuk Daud Sulaiman dalam beberape hari ni. agaknye sudah bosan makan nasik dan ayam, idea membuat makanan2 ringan yang kurang sehat mencurah2 seiring dengan nafsu makannya.

pagi tadi sedang elok lepas aku solat subuh aku terdengar Daud bertukang kat dapur. aku jengah2 rupenye sedang menguli tepung. sampai putih2 janggutnye main tepung. salah makan pil ke ape orang ni tibe2 buat perangai subuh2. rupenye dalam usaha membuat roti canaiuntuk sarapan. Daud mengajak aku sama2 mengisi masa lapang di dapur. dia menenyeh tepung dan mencanai, aku tolong goreng aje. nafsu bujang kami kadang2 tak terbendung.

tenyeh tenyeh

tonyoh tonyoh. tebar tak reti. ahaha

gulung menggulung

roti canai bujang dan kari takde isi. sesuai untuk bujang2 yang takde kedai fatirah bawah rumah.



nak ditambah pulak cerite, tibe2 pas aku balik dari kuliah tengahari tadi si Daud kene rasuk lagi. dia ajak aku buat donut pulak. ai orang tua ni biar betol. dia kate tibe2 teringat kat donut J.co so untuk mengelakkan kempunan, terpakse la layankan nafsu liar ni.

sambil2 celup donut, aku masuk mulut sket. tersenyum aku sebab kesedapan. "macam J.co la, afiq!" ujar aku pada Daud. Daud gelak bangga tahan2 napas.

donut takde lubang lepas digoreng. bulat dan comel macam Daud kuih dorayaki.

coklat yg dicairkan.

proses celup mencelup.

tada!~ berkilat2 mcm kepala guru besar tadika Sayangku seksyen 18

wokeh, buleh bukak kedai bawah rumah.


"ok,esok karipap pulak" kate aku.
"okeh!!~" bilang Daud bersemangat.

14 comments:

Eng Einy said...

huargh3..

eh kueh daudyaki sangat kelakar okeh. haha takbley belah lah bole pulak buat kueh takde lobang..tapi suke2 sbb kretif


rajen korg buat kueh petang2 ni ye~ nnt hulur2 lah cket kat sini bebile

pinksterz said...

tiba tiba saya rasa Allah beri saya hidayah dan tiba tiba juga jiwa saya terpanggil macam nak eratkan silaturrahim dengan senior senior hensem.

nak buat lawatan ziarah menziarahi eratkan silaturahim (sambil sambil minum petang makan kuih malaysia of course).

FabulouswithAs said...

ape nih??penyeksaaan jiwaaaaa nurani besar-besaran ke?????????

aaaaaaaaa aku kempunan roti canai.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha. kalo daud baca belog aku ni mati aku rem oi. kuih daudyaki ni memang khas dicipta takde lobang. mcm J.co la mana ade lobang. hoho. agak rajen jugak lagi2 bile masing2 dah masuk umur 23. mcm dah dekat nak abes je zaman bujang maka cepat2 la buat bende2 ni sebelum kawin. kang dah kawen, mane bole celen bini buat lg sedap. eheh

Muhammad Warouq bin Qamar said...

cik ellester bole la stat buat member dengan daud. kalo member dengan ayep bole dapat kek. member ngan daud bole dapat kuih2 malaysia. member ngan aku dapat join makan je la. ahaha. jgn disia2kan hidayah yg turun tu. mari2, merapatkan silaturrahim. hoho

Muhammad Warouq bin Qamar said...

asma, sebab aku teseksa la aku bersemangat dgn daud buat mende2 ni. jiwa tak tenteram teringat makanan malaysia.

eh,sane takde roti canai arab ke? kat kedai2 halawah kot2 ade.

Effy Saiful said...

waah berbakat gila korg! sebijik gila Jco! hahaha

roti canai tu comel gile ok~

Unknown said...

cool la korang...nganga jap

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ni bukan bakat ni effy. ni desakan hormon. ahaha. tu la, roti canai mini kate afiq. rs mcm roti canai segera frozen cap Kawan tu ha.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

farhana,thanks :) time nak exam bese la perangai pelik2 keluar.

Silcardo said...

kagum serta terharu dgn bakat2 serta kebolehan2 para senior yg tahap dewa...huhu

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kagum tu aku mcm bole terime lagi. teharu tu macam nak kene tempeleng. ahaha. ala,sume org bole buat. cume malas x malas je. go go bujang!

Mohammad Izwan Mohd Isa said...

kuih bodo yg kita buat beramai2 kat ruang tamu ruma bodo tu dulu pun mase musim exam gak kan?

Siap ko kne anta bbrapa sms minta panduan tentang cara-cara.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha. btol2. time2 exam memang kepala otak divert ke belah len dengan amat drastik. ade aje mende nak buat. bende yg tak penah dibuat,time2 exam la nak dibuatnye.

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.