Tuesday, February 16, 2010

mamlakah el-hashimiyyah day 2 part I

I

"kalau la ade roti buku kat jordan ni.." wan mohamad izham mengeluh rindukan roti buku dan Nutella. semangat betol budak2 joden 3 ekor ni makan sarapan roti buku yg kami bawa dari mesir. tapi nutella takde. yg ade, lansyun, cheddar, dan peanut butter. lapar betol nampaknya budak2 ni.

***

udara pagi tepi laut aqabah memang class. segar. 2 plastik roti seakan2 fino yang baru kami beli aku isi dalam kerete. buatnye lapar dlm pejalanan tak ke naya nak menggagau cari makanan. kawasan hotel As-syu'ala kami tinggalkan. pengembaraan bermula. wan mohamad izham sebagai driver utama nampak bersedia sekali. muhammad farhan salleh nampak teruja. aku bersedia utk membuta.


cokelat je pemandangan bukit bukau dan padang pasir. dah mcm on the way pegi sinai dah aku tengok. cumanye jordan banyak pokok2 hijau tepi jalan. kemas. aku komen pon tak guna sebab kebanyakan masa dalam kereta aku isikan dengan meniduri diri sndiri.

***

i was there


sebuah pickup kecik kami sewa. itu saje kenderaan yg dibenarkan merentas Wadi Rum. bayaran sewanya 49 dinar utk 3 destinasi yg kami pilih sekitar Wadi Rum. seorang 10 dinar la kirenye [tak ke 80 genih tu T_T].



20km perjalanan berbaloi2. aku suke Wadi Rum. rupenye padang pasir dan bukit2 cokelat pon ade seninya. pasir2 halus, bukit2 yg tak terusik, ngarai, tumbuhan2 padang pasir. cantik.





to be continued-

3 comments:

Unknown said...

dorang takde roti buku? roti ape tu?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

roti buku tu roti keping2 mcm gardenia tu,kak. yg richbake kalo versi mesir tu ha. derang takde. tp kat sni pon saye jarang gak beli. agak mahal. heh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.