Monday, February 15, 2010

mamlakah el-hashimiyyah day I part III

III

Wan Mohammad Izham, Nazirul & Syed Ahmad Izzat Tuan Besar menunggu di luar epot dengan tersengih2. mereka yang akan menemani aku sepanjang perjalanan di selatan sehingga naik ke utara. [aqabah --> amman --> irbed]

"sampai jugak korg kat joden ni.." sinisan mereka. ceh2. tapi mana taknye, dari tahun 1 lagi aku selalu cakap nak sampai joden. tapi tak sampai2. dah naik tahun 5 baru la jejak kaki walhal dekat je pon joden dengan mesir. "kumpul duit bukannye senang.." alasan tipikal aku.

budak2 ni masih tak berubah. kelakar mcm zaman sekolah walaupon skrg dah berjambang2. aku rasa nak wacha2 tengkuk masing2. oh, derang ni semua rakan SAMBEST aku. oh,pasti Puan Saadah bangga dan terusik.

***

144 dinar dan 75 qirsh sebagai bekalan dalam poket aku. nampak kecik tapi nilainye 1300 genih. bahaya sungguh. setengah drpdnye aku dah gunakan awal2 untuk bayar kereta yg disewa selama 3 hari dan bayaran sewa hotel di aqabah. bederau darah keluarkan duit banyak2. haish~

***



hari pertama tidak membawa aku & muhammad farhan salleh ke mana2. hanye menaiki kerete merayau2 keliling aqabah tak tentu arah. ade la beberape tempat yg kami singgah. ringan2 saje lambang badan dan kepala kami dah penat. pengembaraan akan bermula esok.




to be continued-

No comments:

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.