Monday, May 19, 2008

dinner pelajar mesir bersama dato' seri najib tun razak

salam sume!!

hendak dijadikan kesah..di suatu malam,ade la satu dinner yg dibuat kat intercontinental hotel,city star..dinner ni sbnarnye adelah majlis ramah mesra pelajar2 mesir [kuliyah dan medic] bersama dato' seri najib tun razak..

sebagai menyedapkan lagi cerite,aku ni gi la dinner ni mewakilkan PERUBATAN bersama beberape kerat rakan2 yg lain..dan niat asal aku gi mmg atas dasar nak dinner kat hotel yg snang2 je org nak bagi free..takkan nak tolak..maka aku pon merelakan diri pergi bersama setremco kawan2 yg len demi makanan yg aku harap2kan..

jd post kalini aku taknak crite pasal dato' seri najib sgt pon..aku nak cter psl makan je..ngeh2..

program de simple je..masuk dewan,n makanan dihidangkan mengikut course2nye..[appetizer,main course,n dessert]..ucapan..dan berambus pulang

stat2 majlis punye la lame sumorang tggu najib sampai..aku dh tak tahan sbb lapar..sket2 aku kikis salmon fillet depan mata dgn penuh ketidaksopanannye..pastu elok je timing aku nak stat ngamuk sbb lapa,najib pon sampai..

mase dessert dihidang selepas upacara mentekedarah,sesi ucapan2 yg aku kurg gemar bermula..stat dgn safrin [harun] sbg wakil pelajar..pastu najib berucap [lame gle..sepatah-sepatah de ckp..aiyoo..]..pastu sesi dialog dibuka utk 3 org pelajar shj utk bertanye..mcm bese,kte sume leh bajet yg ustaz hairul nizam akan bgn..aku mmg tertunggu2 ustaz hairul betanye..beliau mntak pendapat dari najib tentang gejala sosial remaja di IPT dlm negara..tp aku cukup KESAL dgn jwpan najib yg ringkas dan tak smpai 2 minit psl isu ni..tah ape tah jwpan de..aku pon dh tak ingat sbb kecewa..hehe

abg senu pon bgn jugak bertanyekan tentang isu penerbangan MAS..dan satu lagi ustaz dari zaqziq bertanyekan hal PTPTN jikalau boleh dijalankan diluar negara..

hah..pastu tamat program..sume salam2 ngan najib..[aku pon nak gak walaupon tak best pon snanye]..time najib salam aku,de kate "sejuknye tangan.."..aku jwb "saye reptilia.."..aku tak pasti de dengar ke tak ape aku jawab tu..hehe

yg si apis hamzah lak cair sbb najib puji baju de lawa..adoi la dak sorg ni..hrtuh ye ye je gaye semangat seorg pembangkang..skali ble jupe najib cair trus plak dah..haish~


GALERI DINNER @ INTERCONTINENTAL :


manusia ini hepi dpt makan free



boria blazer jepon memenuhi meja dak2 medic..


ustaz2 johor yg semeja dgn saye~[ustaz rasul,ustaz hafiz n ustaz ___(x ingat)]


menu2 hidangan mlm tu..



marinated salmon without diphyllobothrium latum..ngeh2..sgguh tak reti aku nak makan natang ni snanye..


roasted beef n sauce + mashed potato


em~name die 'mango parfait'..beliau adelah dessert berupe kek[bwh skali] + cream + mango layer + anggur seketul + berry sauce..lantak la,aku bedal aje..


p/s: ejaan 'mango parfait' telah dibetolkan..tme kasih la kak paan~saye mmg jahil bab2 name makanan ni

15 comments:

Anonymous said...

wawawawa...jeles bole~

semangat gak eh bdk2 medic jmp najib..ingtkn musim2 exam ni sume pakat xnk kuar umah setadi je keje..

hahak..lawak btol membaca post kali nih..nak2 lg yg bab si pembangkang tu..krm salam pd beliau yeh..


btw,baju yakuza tu memg smart ah..sile berbangge~

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kitorg tak smgt jumpe najib pon..sume pegi sbb nak makan free kat hotel je..

tp ade gak segelintir masyarakat medic yg bwk buku medic..aku sngguh kesal dgn sikap mereka..[aku sumpah tak bwk!]

si pembangkang itu sudah jatuh hati pada najib seketika..ngeh2..ssh sket nak kem salam..beliau takde kat umah

baju yakuza kalo pakai sorg2 smart ah..tp kalo dh ramai2 pakai jd kumpulan nasyid la..aduhai boria..

guild_hunterz said...

la..
korg rupenye yg pegi jmpe najib..

sbb aku ade gak bace berita smlm..
ktenye najib ade kt mesir nk bincg psl ekonomi..
ps2 ade nk jmpe bdak medic..

aku pn tertggu2 la email dr abg kadir ke..
haha..

btw, najib dtg tu citer psl ape je?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

de dtg mesir snanye ade conference kalo tak silap..pastu de amik kesempatan jupe ngan dak2 kat sni..so,point dinner tu adelah pointless..hehe..saje nak jupe dak2 n ucapan de pon ucapan takde tujuan..ucapan bese2 je..mmg abg kadir takde sebar2kan bende ni sbb seats de limited n yg name de listed kat pintu masuk je leh masuk..neway,aku gi sbb nak makan je

Anonymous said...

Mango Parfait for dessert ?!

Feh ! Nasib baik tak pergi >:(

[ taicho ] said...

tujuan asal nk komen : mmbetolkan ejaan 'parfait' tu, skali otai besar da betolkn plak~~~~=P

pesl paan xikut skali smlm?dasyatnye perintah berkurung,hUHu

The Pamiesz® said...

woih.ngape aku tak tau pun ade majles ni..aku dah la sangap makanan hotell semenjak balik dpd dahab aritu..[makanan ciput pinggan beso]..tambah pulak free..tak payah bayo 25geneh..bile bace paper baru aku tau..apsal ko tak gitau dan ajak aku skali..ko memang kejam...ban!

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hoho..japgi akan saye betolkan ejaan tersebut..parfait la plak..mampus la tepi2..janji lepas tekak..name tak penting langsung..kalo de nak bg name bende tu 'kerabu mangga' pon saye baham aje..haha..parfait..parfait..aih~susah tol makan makanan org kaye2 ni..

p/s:otai besar,jgn la jeles tak dpt gi..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

oh..saye snanye taktau pon sape yg gi..ingatkan AJK je..rupenye ade dak2 len tuh..tu la~kalo paan ade kan sonok..leh wat riuh sket..tak ckup korem la nak wat bising smlm..haih~

[ taicho ] said...

oOo~ingtkn da korg rmai2 mlm tu,die ikut skali la..

siannye die..eh ambe pn xde gak kn?isk2~

btw~gamba anda sgguh bcahaya~

ni bukn sbelum cahaya lg..da selepas cahaya ni,heheh

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kak paan kutuk saye..~huhu..tau la saye gelap..manade cahaya2..T.T

ambe pon takde..de kat arma,betapa..menakutkan..

[ taicho ] said...

aaa?ape plak..

pesal la keikhlasan akak suke diragui dek insan2 len ni,isk2..sdeh2~~

xde niat pn la,sensitip ke plak pkataan tu,hUhu

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..tak sensitif pon..saje2 je..takpe,saye dh lali..heh

Anonymous said...

warouq nak makan sedap2 bukan nak bitau aku...sedih je...xpe la..makan la makan...~majuk ni...huargh2..warouq da abes bace buku time tu..same cam dak2 len gk...paan jek yg blom abih bace pape...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

*jentik idong paan lambang anda sdg berlakon dan buat2*

kalo bole ajak org dh lame aku ajak hang,paan..nak wat cmne,aku pon org len yg ajak~

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.