Thursday, May 29, 2008

kesah "lau samah.."

salam sume!!

sekepulangannye aku dari solat maghrib di masjid hidayah di syari3 sheikh 3aly youssef,aku pon singgah la kedai pakcik hamdi yg juga di syari3 sheikh 3aly youssef..

sedang aku bersembang dgn pakcik hamdi di pintu kedai sambil bayar air kotak juhayna oren yg berharga segenih setengah,tb2 aku terdengar suara melayu dibelakang..suara yg halus dan mulus seperti itu sudah tentu la dtg dari getaran vocal cord ppuan melayu..maka seperti bese aku wat bodo sambil truskan proses transaksi duit dari tanganku ke tangan pakcik hamdi..

tb2,aku terase sentuhan dari belakang seperti menyuruh aku bergerak ketepi kerana mengahalang pintu masuk kedai lalu menyelitlah seorg ppuan melayu masuk sambil berkata "LAU SAMAH.." [maksud de 'excuse me']

aku tekaget kerana tak penah2 ppuan melayu seberani ni dgn aku.."biar btol dak ni..menyelit relek je.." getus hati ku..ble fikir2 balik..baru aku perasan..de sebut "LAU SAMAH.."..maksudnye de ingat org arab yg halang pintu..

maka aku pon dgn sepontan mengajuk balik kata2nye.."lau samah~~~" [bunyi de korg pandai2 la wat sndiri]

dgn kadar yg pantas trus beliau memandang kearah aku..reaksinye tekejut lalu beliau blushing dan menutup muke akibat subcutaneous vessel kat muke yg dilated secara tbe2..
 


persoalan yg aku nak timbulkan kat sini...

kalau lah de tau aku melayu mase de nak menyelit tu...[fikir sndiri persoalannye..korg sume mesti faham punye~]



haih...


oh..alang2 dh wat post baru,aku nak letakkan skali satu gambar khas utk kak paan..hehe..


kami membelasah puding coklat kak paan sekaligus dgn lahap sambil ngs2 sbb sgt sedap..

26 comments:

Dr Kadir said...

aih rumah bawah dapat?rumah atas tak pernah dapat pun...

Iqbalmunauwir bin Ab Rashid said...

la...ye ke? dr kadir tak penah dapat ker? sian2...umah aku pun penah dapat...tapi bukan puding cokelet la...kitorang dapat apple crumble...hehe

nasib baik tak salah makan macam ade satu group manusie tuh...hihi...

doakan kitorang xm. start sabtu ni...ameeeennn...

Anonymous said...

pergh.. ustaz warouq kan tough cam orang arab.. sebab tu dia x perasan.. haih laaa

Learner said...

Lau samah....
your new official nick name...
sperti yang diniatkan Daud smalam... :)

Anonymous said...

daku juga mendengar cerita ini semalam~
..gara2 nak beli air botol kiriman ku..hu2...adeih~ mcm2..en.warouk memg bleh jadi arab la gtu..smpai x terperasan..hu2

ejard said...

lau samaaaahh~~

ni mesti bunyi harmoni yg korg sll buat ble nak mngajuk org kan?hahhaa

Muhammad Warouq bin Qamar said...

abg kade,jgn sedih..kalo nak mntak je..nnti kak paan watkan..de tgh free tu sementara microb blom stat..[kak paan,gomen~]

baibal,apple crumble tu sgt sedap..tp jgn la cter kat org kesah salah makan tu..malu la~~amin..kitorg doakan abg2 exam~

anonymous ni mesti hafzi ni..sengal tol..aku itam sgt mcm arab badwi kot..tu de tak perasan

iWan,jgn ngade2 nak ejek aku ngan LAU SAMAH tu..haha..tahpape je..

kak asfar,manade arab rambut panjang..cmne leh tak pasan..adoi..mesti beliau sedang malu tak abes lg kan?haha..rasakan..

aah,jat..aku mmg guna bunyi ngajuk harmoni tu la.."lau samaaaah~~"

[ taicho ] said...

siannye korg, akak budget 4 org mkn. klo tau rmai,bg yg besar sket =)

err, tuan presiden xpnah dpt eh?

siannye spe yg me 'lau samah' kn awk tu warouq..agak2 trauma x die?hahah

Anonymous said...

korg mmg dh parah dh ni....therapy ape yg diperlukan utk glgn2 ini...hahahaha....

ape2pun ko mmg hensem supe arab lah kalau org tu tak perasan...hahahaha...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

derang nmpak aku mcm arab badwi la..ko ni awe..takkan tak pasan muke aku mcm arab badwi yg itam dan tak ensem..

kak paan,ok2..lenkali wat besar2 tau!haha..pastu nak apple crumble skali..tak kre~ngeh2

saye pon rs beliau mesti trauma dgn kejadian tersebut..hehe

Anonymous said...

hurm.btol2. cm budaya pelik ape je. dak pompuan melayu kalau de laki arb, x kesah je nk lalu selit2, sukati wtpe.. tp kalau de dak laki melayu, budget x ley blah. terus control sume segala. apsal ah?

[ taicho ] said...

hhm,maybe sbb klo korg [bdk laki] pn sme gak de..

klo ngan bdk pmpuan mlayu, kn ke kotrol lebih then bdk pmpuan arab?
[garu2 dagu]

Muhammad Warouq bin Qamar said...

saya tak~~!!hahaha..

mari mengeluh beramai2..!!

HAIHHH.....

Anonymous said...

HAAIHHH!!!!!!!!!!!!

haha..abang lau samah~[bro,sape dak pompan tuh?nak taw gak..kite2 je bole?]

Farah Nazneen said...

ko mmg macam arab drpd belakang...hahaha...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

kak rem,kalo nak tau sape sile la ym aku..ngeh2..HAIHHHH~

kak naneng..manade arab rambut panjang..

Eng Einy said...

ahakhakhak~ i jz got the story la..

dah taw sape dak pompan tu,my housemate dah cite..sori la yea,sebenarnye beliau mase tu on d way nk g umah saye [nk jmp my mom] ,singgah kedai jap beli air..


ooo lau samah~[gaye warouq membalas]..ngah2..x bley blah r

Anonymous said...

hak3...klaka2...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

haha..sape yg penah dgr aku main ajuk2 ayat bahasa arab atau inggeris yg digunakan masyarakat melayu [means aku geli dgr pekataan selain melayu] maka tahula cmne bunyi "lau samaah~" yg aku sebut utk ajuk tu..hehe..

ha..tu la..lenkali takyah kire melayu ke arab ke,de tetap LAKI so jgn nyelit! lagi2 sile pastikan samada yg org yg nak dinyelit tu ade blog atau tak..hehehe..kan dh kene special posting kat blog aku..hehe

Anonymous said...

ish2..udah2 la tu...

Anonymous said...

diorg kater bdk tu AJK.. betul ker warouq?jangan sukan dah.. erk erk

Muhammad Warouq bin Qamar said...

mandai2 je korg..saye tak bgtau sape2 pon de AJK ke tak..ish2..haha..

sape orgnye itu tak penting..yg penting,jalan cter n menarik dan bole jd iktibar buat sume..ngeh2

Anonymous said...

ish2..bile plak la bdk tu ajk..xyah cari la..sian beliau..[backing nih]

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala kak rem..ni pon sbb kak rem dh tau budaknye..cube kak rem tatau lg mesti tecari2 jugak kan?hehe..bese la..sume org msti ade smgt ingin tahu yg tggi..ngeh2..tp papepon,tak perlu la tau kan?

Anonymous said...

haha..ak perempaun melayu dan ak pon mmg rasa perempaun mlayu ada brt sblh..kalo arab,leh lak dia borak2..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

wah..siapekah anda yg yg mempunyai daya kesedaran yg amat tinggi ini?

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.