Sunday, May 4, 2008

tak gi exam..

salam sume!!

hrni spatutnye aku gi amik exam slide parasit kul 8..


spanjang mlm sblumnye aku bersengkang mata sbb ngapal sume2 mendalah dlm slide tu terutamanye arthropoda yg aku kurg minat [except cimex/bed bug/pepijat yg aku saaaaangat minat]

makanye aku tak tdo sampai subuh sama2 dgn taha..

then lepas subuh taha mesej aku kat YM soh kejut de kul 7.15 sbb de baru nak tdo slepas semalaman jua tak tdo..aku pon tak jwb ape la..aku diam aje..sbb aku pon ngantuk time tu..maka aku jeles tgk taha tdo seraya aku jua tdo..

tbe2 taha kejut aku dlm kul 7.10 lebih kurg..

"weh,bgn2..exam weh..ko ingat harini christmas ke?"


maka aku pon ngeliat2 manje lalu membalas,"em~ye..ye.." lalu menekup muke ke bantal semula kerana terasa mcm masih awal..

......

tbe2 aku dikejutkan dgn suara pikai pulak.."weh..wrq,ko tak gi exam ke?"..




aku tgk jam..owh..tahniah,dh pukul 9.40 pg waktu tempatan..nak nanges pon ade tp kaver cool dpn pikai ngan taha..heh..lantas menyesal tak berkesudahan..

pikai kate takpe..esok cube amik exam dlm group lain pulak..bg je alasan pape..

[then kitorg tgk muvi troy same2 mcm takde ape belaku..]

ahhhhh...nyesal2..lenkali takmo stay up cam tu dh..risiko sgt tggi dan menyebabkan depresi yg sgt mendalam sehingga rasa taknak makan lunch dan dinner utk hrni..huhu~

kesudahannye,esok aku kene amik double exam [para & microb]..microb kul 7.30,para lak kul 8..cmne tuh?kte tgk je la ape jd esok..


menyesal..berharap..dan berdoa..

15 comments:

Learner said...

belajar dr kesilapan..... Syazwan, anta budak bermotivasi....

N.B. Anta ? Bile ana ber ana anta ngan anta, warouq??? :-?

Muhammad Warouq bin Qamar said...

izwan,ana byk belajar dr enta dlm hal2 memotivasikan diri ni..enta byk jasa kepada ana..

N.B. geli la~~~~

Anonymous said...

harap enta tak depresi...
sabarlah enta..
ana doakan.. muahaha

Anonymous said...

sdeynyer~~

siannyer~~

simpatinyer~~


ari tu kan,dokter soheir fawzy ckp,mlm b4 exam,kite kene tdo AT LEAST 3 jam..[at least ye..at least..hahak]..sbb nanti kalo kite setadi spnjg mlm b4 exam..neurotransmitter sume abes..pg exam dah xde nuerotransmitter ..short term memory loss..sia2 je bace yg mlm td nye..lg satu,kalo x tdo,kite penat..dah x leh fokus kat exam..



kesimpulannye,kalo xnk tdo,watla pd mlm yg lain,jgn wat perangai mlm b4 exam..hahak..nasihat utk diri sniri gak..sbb sy pon suke setadi last minute..mlm b4 exam br nk start serius..pastu bile dgr dokter ckp cenggitu dah jd takot~wawa..



gud lak yea bro!cayok~ngahngah

Muhammad Warouq bin Qamar said...

tq kak rem atas nasihat yg memberangsangkan..

akan ku tdo secukupnye len kali..huhu

Iqbalmunauwir bin Ab Rashid said...

xpe la warouq. at least ko masih boleh amik xm tu. kene amik due sehari? hurrmmm. susah gak tuh. tapi, nak wat camner kan.

satu lagi. ade orang kate, belajar daripada pengalaman ni tak lupe. tapi, kalo pengalaman tu pahit, tak nak la rase. kan x3?

kitorang nak xm lak khamis ni. doakan ek.

p/s : ni link baru ni. yang lame dah terkubur. sedey. isk isk isk.

Muhammad Warouq bin Qamar said...

mmg ssh pon amik 2 exams dlm satu hari..kene lak berebut2 dgn arab time amik para tu..last2 dpt giliran last skali..huhu..tawakkal je la..sgt kecewa dgn microb ni snanye [luahan hati..huu~~]

owh,exam kah?makenye sile la berusaha!!saye doakan sume abg2 kakak2 excell exams2 tu sume

PEMENANG said...

mantap2..aku suka org cam waruq..gile2..haha..nanti ko leh cite kejadian nih kat anak2 ko..baru bes..fikir songsang--rileks insyaallah berjaya

Anonymous said...

pemenang ni kan~otak die memg asek pikir songsang je...aihh~[btol gak pe yg beliau ckp tuh..kenangan bro..kenangan..hahak]

Anonymous said...

sadisnya..2 la lenkali jgn nak stay up..tido awal..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

ala,penemang[saje tebalikkan name ko],aku tak ske sket fikir songsang ni..songsang ni maksud de lari dari keadaan bese=lari dari tabiat=luar tabii..tanak la aku..tp cter ni nnti aku cter kat anak2 aku..bg derang kesedaran tdo awal..ngeh2

kak rem,yup,kenangan tu..kenangan..

anonymous ni mcm paan je..hang jgn nak ngade2,,mlm exam tu hang sembang ngan aku sampai subuh pastu last2 hang biar aku sorg2 telajak tak gi exam..huhu

As said...

tahniah sebab dapat pengalaman yang susah orang len nak dapat. Seb bek leh amik lagi, kalo kat Msia, death note, repeat semester len. Huu..

By the way, for sure ade hikmah ;P

Muhammad Warouq bin Qamar said...

yup..ade hikmahnye tu~tu la baiknye ade 1600 org satu batch kat sni,.,sbb kelas lab/tutor terbahagi kepada byk group...so,kalo missed pracrtical exams utk grup sndri,still leh masuk grup org len [walaupon saaangat menguji kesabaran gado ngan arab]..tp kalo written ngan oral exams mmg takde can la nak wat cmni..

aku rs hikmahnye aku jd cmni supaya aku dpt pengajaran len kali tak wat dh~heh

Dr Kadir said...

Alhamdulillah... sekurang-kurangnya lebih berwarna warni la hidup kita dengan bermacam-macam rengcam kehidupan kan?:)

Okey la tu warouq, itu yang kita lalui mungkin orang lain dah lalui lebih teruk daripada tu. InsyaAllah ada hikmah dan bukannya suatu yang sia-sia. Kurang2 dan dapat pengajaran berguna dari peristiwa camtu kan?

Buatlah baik2 untuk baki xm yang akan ditempuhi lagi ni. chayok2! gambate ne!

Meminjam kata-kata dr-iwan, anta memang budak bermotivasi! (jangan seronok sangat ya)

jaga diri baik2. salam alayk...

Muhammad Warouq bin Qamar said...

btol tu~kalo takde pengalaman mcmni,takde la warna warni hidup kat mesir ni~heh..ble pk2 balik sbnarnye byk hikmahnye..n yup,sume yg terjadi ade hikmah yg Allah sediakan utk hambaNya yg berfikir~

tq abg ngku~haha..sedap nama baru ni..

Muhammad Nazrul Syazwan Kamarul Ariffin,

Kasrel Einy School.